امام جمعه الیگودرز:

قدرت دفاعى ایران گشایش‌هاى مهم اقتصادى را نیز در پى خواهد داشت

حجت الاسلام مهدی سرلک گفت: قدرت دفاعى ایران علاوه بر بازدارندگى نظامى، دستاوردها و گشایش‌هاى مهم اقتصادى را نیز در پى خواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ - 23October 2020

قدرت دفاعى ایران گشایش‌هاى مهم اقتصادى را نیز در پى خواهد داشت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «مهدی سرلک» امام جمعه الیگودرز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الیگودرز که به‌صورت مکتوب از طریق فضای مجازی منتشرشد، آورده است:

بسم اللهِ الرّحمن الرّحیم

حضرت امام حسن عسکری علیه السلام  می‌فرمایند: تقواى الهى پيشه كنيد و مايه زينت ما باشيد، نه مايه سرشكستگى ما. إتَّقُوا اللهَ وَ كُونُوا لَنا زَيناً وَ لاتَكوُنُوا عَلَينا شَيناً...

پایان تحریم تسلیحاتى؛  ثمره گفتمان مقاومت‌

در تاریخ یكشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹، تحریم تسلیحاتى ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ پایان یافت. هم‌چنین محدویت‌‌هاى مسافرتى برخى اشخاص حقیقى ایران نیز پایان گرفت. به عبارت دیگر، یك‌شبه‌ یك تحریم سیزده ساله به پایان رسیده است. اكنون سؤال این است كه؛ پایان تحریم تسلیحاتى ایران، چه فرصت‌ها و شرایطى را فراروى ایران قرار داده است؟ پاسخ این است كه:

1- دستاورد مهم این پیروزی، اعلام رسمى شكست آمریكا در میدان‌هاى گوناگون امنیتى، نظامى، دیپلماسى و سیاسى است که شاهد جدیدى بر پیروزى گفتمان مقاومت است.

2- ایران انقلابى در بخش عمده از صنایع كوچك و میانى و راهبردى به خودكفایى رسیده است. لكن در بخش هوایى و جنگنده‌ها، در قسمت دریایى و در تكمیل پدافند هوایى، نیاز به تكمیل بسته صنایع دفاعى دارد.

3- صنایع نظامى، بازار مناسبى در منطقه و جهان دارد. طبعا ایران انقلابى با رعایت دكترین نظامى خود كه مبتنى بر مبانى دینى و شرعى است، فروش سلاح به كشورهایى كه در فهرست مشتریان ایران هستند در دستور كار خود قرار خواهد داد. قدرت دفاعى ایران علاوه بر بازدارندگى نظامى، دستاوردها و گشایش‌هاى مهم اقتصادى را نیز در پى خواهد داشت.

البته طبیعى است آمریكا چه با ترامپ و چه با بایدن، این شرایط را بر نخواهد تافت. پیروز انتخابات آمریكا هر كه باشد، اقتدار نظامى ایران برایش دردآور خواهد بود. لذا هوشمندى مسؤولان دیپلماسى و سیاسى كشور در این شرایط لازم و ضرورى است. راه اصلى مقابله نیز، اولاً عدم اعتماد به اروپا و ثانیاً تداوم قاطعانه و بدون تاخیر كاهش تعهدات هسته‌ای و آمادگى براى هرگونه شیطنت احتمالى دشمن است.

امام عسكرى(ع) و راهبرد نگاری عصر انتظار

 عصر نورانى امامت امام عسكرى(ع) با این‌كه كوتاه‌ترین دوران امامت ائمه هدى علیهم السلام بود- یك ویژگى منحصر به فرد داشت و آن، زمان انتقال «عصر حضور» به «عصر غیبت» بود. ازاین‌رو مى‌توان گفت اصلى‌ترین راهبرد (استراتژى) دوران شش ساله‌ى امامت آن حضرت، برنامه‌ریزى دقیق در خصوص استقرار، بسط و تحقق كامل فرهنگ مهدوی بود. به همین جهت در بیانات آن امام بزرگوار روایات متعدد گفتمان‌ساز این فرهنگ مشهود است.

به‌ عنوان نمونه؛ حضرت بعد از معرفى امام مهدى علیه السلام به‌عنوان جانشین‌شان به وكیل خود در شهر قم - احمد بن اسحاق- به این‌راهبرد مهم اشاره فرمودند كه: «در دوران غیبت، از هلاكت رهایى نمى‌یابد جز كسى‌كه خداوند او را: اولاً در اعتقاد به امامت او ثابت و استوار بدارد، ثانیاً به دعا برای تعجیل فرج آن حضرت موفق نموده باشد.»

... وَ اللهِ لَیَغِیبَنَّ غَیبَهً لاَ یَنجُو فِیهَا مِنَ الهَلَكَهِ إلاَّ مَن ثَبَتَهُ اللهُ عزَّوَجلَّ عَلَى القَولِ بِإمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ لِدُّعَاءِ بِتَعجِیلِ فَرَجِهِ. (كمال الدّین، ج۲، ص۳۸۴)

نکته دیگر این که اساساً مسلمان بودن و مسؤول بودن با یكدیگر لازم و ملزوم هستند. بخشى از تكالیف و فرائض الهى و وظایف و مسؤولیت‌هاى الهى مسلمانان، مسؤولیت‌هاى اجتماعى و وظایفى است كه آحاد مسلمین باید براى جامعه خود انجام دهند. تا كسى خود، درجاتى از مُصلح بودن را نداشته باشد نمى‌تواند به مقام یارى مُصلح موعود (عج) برسد. به همین جهت وقتى كسى توفیق مى‌یابد و مُصلح اجتماعى مى‌شود، در حقیقت به تمام سعادت و خوشبختى نائل شده است چراكه امیرالمؤمنین علیه السلام مى‌فرمایند: «سعى و تلاش در جهت اصلاح عموم مردم، از كمال خوشبختى است.» (مِن كَمالِ السَّعادةِ السَّعیُ فی صَلاحِ الجُمهورِ).

 بحمدالله در نظام جمهورى اسلامى كه زمینه‌ساز ظهور امام زمان علیه السلام است، مسؤولیت اصلاح اجتماعى و تربیت نسل منتظر وظیفه همگانی است. امیدواریم خدای متعال مردم و مسئولان خصوصاً متصدیان فرهنگی ما را در این راه نورانی بیش از پیش موفق بدارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها