رفع پیامدهای اقتصادی کرونا محور نشست سازمان شانگهای

کارشناسان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در نشست ویدئویی اقدامات رفع پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا را بررسی کردند.
کد خبر: ۴۲۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ - 23October 2020

رفع پیامدهای اقتصادی کرونا محور نشست سازمان شانگهایبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کارشناسان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در نشست ویدئویی اقدامات رفع پیامدهای اقتصادی کرونا ویروس و مسایل تمهیدات نشست قریب‌الوقوع وزرای اقتصادی خارجی را بررسی کردند.

در این نشست از طرف ازبکستان روسا و کارمندان مسئول وزارت سرمایه گذاری و بازرگانی خارجی این کشور حضور پیدا کردند.

در این نشست کاهش تاثیر منفی پاندمی «کووید-19» بر اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به عنوان یکی از وظایف دست اول در چارچوب همکاری های آینده تعیین شده است.

کارشناسان اجرایی اقدامات جامع مبنی بر رفع پیامدهای بحرانی، تشدید فعالیت مشترک تحلیلی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه اقتصادی و همچنین تسریع تشریفات هماهنگی اسناد برای بررسی در ارگان های عالی سازمان را بررسی کردند.

کارشناسان مذکور همچنین تاکید کردند که سازمان همکاری شانگهای سازماندهی اقدامات موثر مبنی بر افزایش سطح زندگی مردم مناطق دورافتاده و اماکن روستایی را در اولویت فعالیت خود قرار می دهد. توسعه سریع این مناطق و رفع تفاوت در دسترسی شهروندان به زیربنای با کیفیت و رفاه اقتصادی می توانند نقطه رشد برای تمام کشورهای عضو سازمان باشند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که در تاریخ هشت و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دایمی سازمان همکاری شانگهای‌ شدند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار