استقبال امارات و بحرین از سازش سودان با رژیم صهیونیستی

امارات و بحرین با صدور بیانیه‌هایی از عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی استقبال کردند.
کد خبر: ۴۲۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ - 24October 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای ضمن استقبال از عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی، توافق سازش دو طرف را «توافق تاریخی» خواند.

وزارت خارجه امارات همچنین تلاش‌های آمریکا، سودان و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به این توافق را ستود و ابراز امیدواری کرد که این توافق تأثیرات مثبتی بر فضای صلح، همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای داشته باشد.

در بیانیه مذکور آمده است که تصمیم سودان برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی اقدام مهمی برای تقویت امنیت و شکوفایی منطقه است و این دستاورد به توسعه و همکاری اقتصادی، تجاری، علمی و دیپلماتیک منجر خواهد شد.

از طرفی وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای از سازش خارطوم و تل‌آویو استقبال کرد و آن را گامی تاریخی در مسیر تحقق صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه برشمرد.

همچنین وزارت خارجه این کشور تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به این توافق را ستود و تأکید کرد که این توافق باعث تحقق خواسته‌های ملت سودان برای رشد و شکوفایی و تقویت صلح در منطقه خواهد شد.

این درحالی است که کاخ سفید نیز روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داده که رژیم صهیونیستی و سودان بر عادی‌سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها