مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر مطرح کرد؛

نقش بارز امام حسن عسکری (ع) در اعتلای معارف اسلامی

«فاطمه کرمپور» گفت: امام حسن عسکری (ع) در مکتب علم و دانش خود، اندیشمندان با فضیلتی را تربیت کردند که هر کدام با بجای گذاردن آثار مکتوب در زمینه‌های گوناگون علوم اسلامی، گام‌های موثری را در جهت رشد و اعتلای معارف اسلامی برداشتند.
کد خبر: ۴۲۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ - 24October 2020

امام حسن عسگری(ع) گامهای موثری را در جهت اعتلای معارف اسلامی برداشتندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «فاطمه کرمپور» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر به مناسبت فرارسیدن هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک ولایت و امامت، حضرت امام حسن عسکری (ع) پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«جُعِلَتِ الخَبائِثُ فی بَیتٍ و جُعِلَ مِفتاحُهُ الکِذبَ».
همه پلیدی‏‌ها را در خانه ‏ای نهادند و کلید آن دروغ است.
(میزان الحکمه، ح ۱۷۴۱۰)

بسم الله الرحمن الرحیم

وجود گرانبهای اهل بیت (علیهم‌السلام) در زندگانی ما مسلمانان موجبات برکات و نعمت های فراوانی هستند و فیض وجود بابرکتشان و نظر آنان است که همه انسان ها می توانند به سبب اعمال و رفتار خود دنیا و آخرت خویش را بسازند.

امام حسن عسکری (ع) در مکتب علم و دانش خود اندیشمندان با فضیلتی را تربیت نمود که هرکدام با بجای گذاردن آثار مکتوب در زمینه های گوناگون علوم اسلامی، گام‌های موثری را در جهت رشد و اعتلای معارف اسلامی برداشتند.

حضرت عسکری (ع) دومین امام جوان پس از امام محمدتقی است که در سن ۲۹ سالگی شربت شهادت نوشید اما با این حال احادیث و روایات فراوانی از وی باقی مانده که به حیات معنوی مکتب اهل بیت جان تازه بخشیده و از مشکلات مسلمین فراوان گره‌گشایی کرده است.

شهادت حضرت امام حسن عسکری اگرچه داغی گران برای دوستداران فرزندان فاطمه است اما این درد را با «اللهم عجل لولیک الفرج» تسکین می‌دهند و چشم به لحظه‌های ناب با او بودن دوخته‌اند. حضرت‌ مهدی‌ (عج‌) تا سحر جمعه‌ هشتم‌ ربیع‌ الاول‌ سال‌ ۲۶۰، هنگام‌ شهادت‌ امام‌ حسن عسکری‌ (ع‌) به‌ مدت‌ پنج‌ سال‌ در سامرا با پدر بزرگوارشان‌ زندگی‌ کردند.

اینجانب ضمن تسلیت سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری (ع) به پیشگاه قطب عالم امکان بقیه الله الاعظم حضرت ولی عصر (عج)، آغاز امامت منجی عالم بشریت که از دیگر مناسبت های ارزشمند و فرخنده‌ این ماه سراسر خیر و برکت است را محضر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و همه مسلمانان و شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه پروردگار سبحان توفیق بهره مندی از فضایل این ماه را طلب کرده و امیدواریم در سایه برکات ربیع الاول شاهد تقویت همدلی در میان مسلمانان و برقراری صلح و عدالت در سرتاسر جهان باشیم.

آرزومندم همه با استعانت از ذات پاک اهل بیت و ائمه اطهار (علیهم السلام)، در درک فیوضات الهی آن بزرگواران کوشا باشیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها