مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان:

امام حسن عسکری (ع) از بهترین الگوهای رفتاری برای جوانان هستند

حجت‌الاسلام حسین بیرانوندی گفت: امام حسن عسکری (ع) یازدهمین ستاره آسمان امامت از بهترین الگوهای رفتاری برای مومنان به‌ویژه جوانان هستند.
کد خبر: ۴۲۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ - 25October 2020

امام حسن عسکری(ع) از بهترین الگوهای رفتاری برای جوانان هستند

حجت الاسلام «حسین بیرانوندی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم‌آباد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) یازدهمین ستاره آسمان امامت از بهترین الگوهای رفتاری برای مومنان به‌ویژه جوانان هستند.

 وی با بیان اینکه آن زمان که امام حسن عسکری (ع) به شهات رسیدند، فقط 28 سال از عمر پر برکت ایشان سپری شده بود، افزود: موافقان و مخالفان، همه و همه به فضل، عصمت، علم، تقوا، طهارت و شجاعت ایشان در مقابل دشمنان  اذعان داشتند.

 حجت الاسلام بیرانوندی گفت: زمانه امام حسن عسکری (ع) را باید از دشوارترین دوره‌ها در طول امامت ائمه (علیهم السلام ) دانست که هم آن حضرت و هم پیروانشان به طور بی‌سابقه‌ای با محدویت سیاسی و اجتماعی  روبه‌رو بودند تا جایی‌ که در هنگام حضور  آن حضرت در زندان نیز، جاسوسانی از ایشان مراقبت می‌کردند یا آزادی حضرت مشروط به آن بود که دو بار در هفته حضور خود را به دارالخلافه اعلام کنند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه اصحاب امام حسن عسکری (ع) حتی اجازه صدا زدن ایشان را در مکان‌های عمومی نداشتند، تصریح کرد: گاه پیش می‌آمد که آن‌ها نیز همراه امام (ع) زندانی می‌شدند، ولی با وجود این مشکلات، مشاهده می‌شود که امام (ع) حرکت پرشتاب دیگر ائمه (علیهم السلام ) را در هدایت جامعه ادامه می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) با شیعیان حاضر در خراسان، گرگان، قم و اهواز از طریق وکلا ارتباطی  عمیق داشتند، خاطرنشان کرد: با افزایش شمار شیعیان در برخی از مناطق و یا مهاجرت برخی از آنان به مناطق دور دست که به خاطر تأمین معاش یا ظلم حکومت صورت می‌گرفت، وکلایی از سوی امام (ع) برای پیگیری امور شیعیان در آن شهرها معرفی می‌شد.

حجت الاسلام بیرانوندی اظهار داشت: زمان امام حسن عسکری (ع) را دوران محنت می‌نامند؛ چرا که در آن دوره به جهت تفتیش عقائد، سخت‌ترین زمان برای شیعه بوده و به دوره محنت معروف شده است.

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه نقش ویژگی‌های بارز شخصیتی امام حسن عسکری (ع) در مقبولیت‌شان نزد شیعیان امری قطعی است، ادامه داد: نکته بسیار مهم، کلیدی و بی‌سابقه و کمتر مطرح شده درباره امام حسن عسکری (ع) آن است که ایشان در حالی با دارا بودن 20 سال سن به مقام امامت نائل شدند که اکثریت قریب به اتفاق پیروان حضرت هادی (ع)، تبعیت محض از آن حضرت را پذیرفتند و اندکی هم که منحرف شده بودند، پس از مدتی کوتاه به اشتباه خود اعتراف  کردند.

 وی با تأکید بر اینکه هرچقدر ائمه ما به مقطع ولادت حضرت مهدی (عج) نزدیک می‌شدند، حلقه محاصره دشمن بیشتر می‌شد، گفت: دوره امامت امام حسن عسکری (ع) نقطه اوج فشار و تنگناهای حلقه محاصره دشمن بود؛ مقطعی که به لحاظ شدت دشمنی و توطئه نسبت به زمان ائمه دیگر، بی‌سابقه بوده است.

 حجت الاسلام بیرانوندی دوران امامت امام حسن عسکری (ع) را یکی از سخت‌ترین دوران‌های امامت در بین ائمه اطهار علیهم‌السلام دانست و افزود: از دلایل ایجاد شرایط امنیتی برای امام، از بین بردن حضرت مهدی (عج) بود؛ چنانچه در روز شهادت امام حسن عسکری (ع) نظامیان به خانه ایشان آمدند و سعی در  یافتن و از بین بردن حضرت صاحب الزمان داشتند، اما نقشه‌های شوم آن‌ها به نتیجه‌ای نرسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار