۲ کشته و ۱۴ زخمی در چهارمین روز تظاهرات ضد دولتی در سودان

منابع بیمارستانی در سودان اعلام کردند که در جریان تظاهرات ضد دولتی برای چهارمین روز متوالی دو نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۴۲۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷ - 25October 2020

کشته و ۱۴ زخمی در چهارمین روز تظاهرات ضد دولتی در سودانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع بیمارستانی از فوت یکی از معترضان سودانی بر اثر شدت جراحات وارده در تظاهرات ضد دولتی سودان خبر دادند.

کمیته پزشکان سودان که نهادی غیر دولتی است امروز یکشنبه اعلام کرد که این معترض با نام «حسین عبدالقادر احمد» که روز چهارشنبه با گلوله نیروهای امنیتی سودان در خارطوم زخمی شده بود، امروز جان خود را از دست داد.

این کمیته اعلام کرد که با فوت این معترض شمار معترضان کشته شده در جریان تظاهرات ضد دولتی به دو نفر رسیده است.

برخی از شهرهای سودان شاهد چهارمین روز از تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به اقدامات دولت انتقالی جدید و عدم جدیت رهبران آن در اجرای اصلاحات وعده داده‌ شده است.

گذشته از این در برخی از شهرها نیز با اعلام توافق عادی‌سازی روابط بین سودان و رژیم صهیونیستی، شماری از سودانی‌ها دست به تظاهرات زدند و آن را محکوم کردند.

در تظاهرات چند روز گذشته بیش از ۱۴ تن نیز زخمی شده است و معترضان بعد از گذشت یک سال و شش ماه از تظاهرات ضد دولتی خود که منجر به برکناری عمر البشیر، رئیس سابق سودان شد، خواهان «اصلاح مسیر انقلاب» خود شده‌اند.

تظاهرات مردمی سودان از نیمه دوم سال ۹۷ در اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی و گرانی نان آغاز شد و در فروردین  ۹۸، ارتش به قضیه ورود کرد و عمر البشیر را از قدرت برکنار کرد.

طی این مدت احزاب سیاسی و گروه‌های مدنی با نظامیان طرفدار عربستان سعودی و امارات بر سر قدرت وارد تقابل و کشمکش شدند که نتیجه آن، برآمدن دولت انتقالی متشکل از نظامیان و سیاسیون بود‌که جمعه گذشته رسما از توافق با رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی خبر داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها