رئیس کمیته امداد در نشست خبری خبر داد؛

توزیع بیش از ۲۷ میلیون وعده غذای گرم در پویش «ایران همدل»/ کمک هزار میلیاردی مردم به کمیته امداد

سید مرتضی بختیاری گفت: در مرحله اول و دوم پویش ایران همدل بیش از ۲۷ میلیون وعده غذای گرم به ارزش ۴۲۸ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.
کد خبر: ۴۲۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ - 26October 2020

کمیته امدادبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به اینکه مرحله دوم پویش ایران همدل همچون مرحله اول با برکت بود و مشارکت‌های مردمی در سطح بالایی قرار داشت، اظهار داشت: مرحله اول پویش ایران همدل با عنوان «اطعام مهدوی» و مرحله دوم با عناوین «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» برگزار شد.

وی ادامه داد: در حوزه اطعام حسینی، ۱۵ میلیون و ۸۸۵ هزار وعده غذای گرم به ارزش ۲۶۶ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع و بیش از دو هزار آشپزخانه در سراسر کشور راه‌اندازی شد که بیش از ۸۰ هزار نفر در این آشپزخانه‌ها فعالیت کردند.

بختیاری در خصوص مشارکت مردمی در حوزه احسان حسینی گفت: بیش از یک میلیون بسته معیشتی در دو هزار و ۵۸۱ محله توزیع شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: در مرحله دوم پویش ایران همدل، مردم بیش از ۵۷۲ میلیارد تومان کمک کردند.

وی اظهار داشت: در مرحله اول و دوم پویش ایران همدل بیش از ۲۷ میلیون وعده غذای گرم به ارزش ۴۲۸ میلیارد تومان و همچنین بیش از چهار میلیون بسته معیشتی به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: مردم در مرحله اول و دوم پویش ایران همدل، هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.

رئیس کمیته امداد در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر اینکه با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت کمک به نیازمندان، آیا طرح ایران همدل ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی، رزمایش کمک مومنانه و ایران همدل همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در مرحله سوم ایران همدل به حوزه درمان و بهداشت پرداخته خواهد شد، افزود: در مرحله سوم به کسانی که به دلیل کرونا کار خود را از دست دادند، یاری‌رسانی خواهد شد؛ اشتغال‌زایی، درمان بیماران و تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان سه اولویت ما است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های محوری ما در حوزه اشتغال راهبری شغلی است، بیان کرد: در طرح راهبری شغلی، کسانی که در حوزه شغلی، معروف و متخصص هستند، چند مددجو در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و مددجویان از صفر تا صد کار را یاد می‌گیرند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: امسال برنامه داریم که ۵۰ درصد از اشتغال ما در حوزه راهبران شغلی باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها