نگاهی گذرا بر زندگی‌نامه شهید «میرعلی میراحمدی»

شهید «میرعلی میراحمدی» پس از آغاز جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه‌های نبرد علیه دشمن اعلام آمادگی کرد و به جبهه‌ها اعزام شد و پس از شرکت در چندین عملیات، سرانجام در تاریخ 29 آذرماه 1366 در منطقه زبیدات به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ - 26October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «میرعلی میراحمدی» در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه‌های نبرد علیه دشمن اعلام آمادگی کرد و به جبهه‌ها اعزام شد و پس از شرکت در چندین عملیات، سرانجام در تاریخ 29 آذرماه 1366 در منطقه زبیدات به شهادت رسید.

وی همیشه تابع پدر و مادر خویش بود. همچنین فردی انقلابی بود که همیشه در راهپیمایی‌ها شرکت فعال داشت و گوش به فرمان امام و ولایت بود. وی نزدیک به 9 ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به سر برد و بنا به اظهار همرزمانش، در این مدت در 3 الی 4 عملیات رزمی شرکت نموده بود.

او از ماه‌ها قبل از اینکه عازم جبهه شود، در آرزوی شرکت در عملیات رزمی بود. او تکاوری بود که از وارد شدن به کوره حوادث پروایی نداشت. بالاخره عملیات نصر 2 فرا رسید و این عملیات با شرکت واحدهایی از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انجام گرفت.

گردانی از ارتش که نقش محوری در این عملیات داشت، از طریق زبیدات و نهر عنبر به منطقه مورد نظر نقل مکان نمود. در این گردان سرباز تکاور بود و این واحد رزمی در دل شب 6 کیلومتر را پیاده در استتار کامل پیمود و در ساعت 12:30 شب، حمله جسورانه خویش را بر ارتش بعثی آغاز کرد.

نتیجه عملیات عالی بود، ولی طبق معمول این پیروزی آسان بدست نیامده بود، بلکه تعدادی از رزم‌آوران اسلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد که وی نیز یکی از شهدا بود و پس از یک ماه، خانواده‌اش از شهادت وی آگاه شدند در حالیکه هنوز پیکر پاکش پیدا نشده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار