نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

پیروی از فطرت بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه آنچه را که خداوند در ساختار فطرت آفریده بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی است، گفت: برای اینکه در این راه خسته نشویم باید آن را به هیچ اما و اگری و امروز و فردایی موکول نکنیم.
کد خبر: ۴۲۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ - 26October 2020

پیروی از فطرت بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی استبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در نشست دست‌اندرکاران حلقه‌های صالحین، با اشاره به اینکه مصداق کمال انسان متفاوت است، اظهار داشت: باید زحمات ما برای چیزی باشد که ارزش داشته باشد.

وی بیان داشت: انتخاب ملاک و معیاری برای کمال کار مشکلی نیست چرا که خداوند اینگونه تعبیه فرموده و حقیقت دین را آن قرار داده و آن فطرت انسانی است که باید از آن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به آیه ۳۰ سوره روم‌ «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا ۚ لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ؛ پس روى خود را با گرایش تمام به حق، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار» ادامه داد: بایدها و نبایدها در آنجا لحاظ شده و پاسخ اینها را عالم و عامی می‌داند.

عبادی با تأکید بر اینکه صداقت و خیانت، عدل و ظلم با یکدیگر تفاوت دارند، گفت: بنابراین مخاطبی که جذب می‌شود برای اینکه به سمت خیر و کمال برود، وعده اما و اگری و سر خرمن نیست، اگر این مطلب را مخاطب به درستی بفهمد هرگز آن را رها و با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کند.

وی عنوان کرد: خوبی و خیر و یا بد و زشت چیزی نیست که با شیرینی و تلخی تعریف شود ممکن است مسئله‌ای شیرین باشد اما برای انسان شر باشد چون نه انسان برای این عالم خلق شد و نه آن استعدادها نتیجه‌اش مربوط به این عالم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه آنچه را که خداوند در ساختار فطرت آفریده بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی است، مطرح کرد: برای اینکه در این راه خسته نشویم باید آن را به هیچ اما و اگری و امروز و فردایی موکول نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها