تل‌آویو در پی فشار بر آمریکا برای خرید جنگنده‌های «اف-22»

مقامات نظامی صهیونیست از تلاش‌ها برای رفع موانع در خرید جنگنده «اف-22» از آمریکا پس از علنی شدن تجهیز امارات به اف-35 خبر دادند.
کد خبر: ۴۲۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ - 26October 2020

تل‌آویو در پی فشار بر آمریکا برای خرید جنگنده‌های «اف-22»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع نظامی صهیونیست گفته اند که تل آویو در واکنش به تجهیز امارات به جنگنده «اف-35» در پی رفع موانع موجود در آمریکا برای خرید جنگنده «اف-22 رپتور» است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» این اقدام تل آویو برای حفظ برتری هوایی در منطقه و پس از موافقت آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات صورت گرفته است. مقامات نظامی صهیونیست هرچند که گفته اند اینک خرید اف-گزینه آنها نیست، اما از ذکر ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه نیز خودداری کردند.

این در حالی است که در آخرین نشست بین مقامات نظامی آمریکا و صهیونیست، نمایندگان اسرائیلی احتمال خرید جنگنده اف-22 را مطرح کردند. مقامات صهیونیست مدعی هستند که خرید این جنگنده، به حفظ برتری نظامی آنها در منطقه کمک می‌کند.

یک مقام ارشد نظامی صهیونیست حاضر در نشست با آمریکایی‌ها در این باره گفت، امتیازهای کیفی ما در رابطه با هواپیماها، پهپاد، تسلیحات و سامانه‌های دفاع هوایی در حال کاسته شدن است. سرعت تغییر در خاورمیانه زیاد است. این یک خاورمیانه متفاوت از آنچه در دهه گذشته بوده، است و بسیاری از کشورهایی که درگیری مستقیم با اسرائیل ندارند برای ساخت برخی از پیشرفته ترین نیروهای هوایی و سامانه‌های دفاع هوایی در جهان سرمایه گذاری هنگفتی می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، پس از علنی شدن فروش اف-35 به امارات متحده عربی، مقامات نظامی صهیونیست تلاش کردند از ایالات متحده بخواهند که در توافقنامه فعلی کمک نظامی آمریکا با اسرائیل که سال 2019 امضا شده و تا سال 2028 ادامه دارد، ترکیبی از کمکها را بررسی کنند.

اخیرا روزنامه «جروزالم پست» از ارائه یک طرح دو حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد که هدف آن حفط برتری و کیفیت موثر تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا است. این طرح در صورت تصویب به رژیم صهیونستی حق وتو اعطا خواهد کرد.

جروزالم پست نوشت، این طرح رئیس جمهور آمریکا را ملزم می‌کند که در صورت تصمیم به فروش تسلیحات به کشورهای غرب آسیا، با دولت و نخست وزیر (رژیم) اسرائیل مشورت شود تا برتری تسلیحاتی تل آویو به مخاطره نیفتد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها