لزوم استقرار مددکاران اجتماعی در پاسگاه‌ها/ کاهش پرونده‌های قضائی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، بر لزوم استقرار مددکاران اجتماعی در پاسگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مددکاران نقش مهمی در ایجاد سازش و کاهش پرونده‌های قضائی دارند.
کد خبر: ۴۲۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ - 27October 2020

لزوم استقرار مددکاران اجتماعی در پاسگاه‌ها/ کاهش پرونده‌های قضائیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگویی، در خصوص استقرار مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها، اظهار داشت: از سال ۷۹ حوزه مددکاری اجتماعی در فرهنگسرای خانواده سابق و جوان فعلی راه‌اندازی شد و واحد مددکاری اجتماعی برای تقویت رویکرد اجتماعی پلیس توسعه پیدا کرد که این موضوع اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه دو دهه از تجربه زیستی پلیس در حوزه مددکاری اجتماعی می‌گذرد، گفت: طی این مدت تلاش شد برای توسعه کمی و کیفی، کار‌هایی انجام شود و حوزه مددکاری اجتماعی در سراسر کشور آمادگی همکاری با نیروی انتظامی است.

موسوی چلک گفت: تجربه پلیس در این حوزه می‌تواند فرصتی باشد برای تولید دانش در حوزه مددکاری اجتماعی و نیروی انتظامی باید اختیارات قانونی برای حضور مددکاران را بیش از این افزایش دهد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، ادامه داد: در بسیاری از مواقع برای تصمیم گیری و کمک برای افرادی که دچار درگیری و نزاع شده اند از حضور مددکاران اجتماعی استفاده می‌شود و نقش دیگر این افراد که باید پررنگ شود، میانجیگری است.

موسوی چلک گفت: ظرفیت مددکاران اجتماعی مستلزم این است که این افراد در اولویت سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها قرار گیرند و این فرصتی برای ارائه خدمات بهتر به مردم ایجاد می‌کند. با توجه به شرایط و مؤلفه‌های تعیین کننده در حوزه جرم، مددکاران اجتماعی اثربخشی ویژه‌ای در ایجاد سازش، کاهش پرونده‌های قضائی دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در برخی از کلانتری‌ها از حضور مددکاران اجتماعی استفاده می‌شود، ولی اولین واحدی که مردم مراجعه می‌کنند پاسگاه‌ها هستند که خلاء حضور مددکاران همچنان در آنجا احساس می‌شود که البته پلیس هم در نظر دارد حضور مددکاران را فراگیر کند و این حوزه مستلزم این است که قوانین بازنگری و اختیارات بیشتری به مددکاران داده شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: همچنین تأمین نیروی انسانی و منابع مالی برخی دیگر از چالش ناجا برای توسعه مددکاری اجتماعی است، اما به دلیل اهمیت حضور این افراد در پاسگاه‌ها، استفاده از مددکاران اجتماعی نه تنها هزینه نیست، بلکه فایده محسوب می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار