آشنایی با شهید «اکبر شهبازی ورجوی»

«اکبر شهبازی ورجوی» پس از تهاجم نیروهای رژیم بعثی عراق، برای دفاع از خاک کشورمان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در عملیات بیت‌المقدس 5 در منطقه حاج عمران به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ - 27October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «اکبر شهبازی ورجوی» در سال 1349 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی پس از تهاجم نیروهای رژیم بعثی عراق، برای دفاع از خاک کشورمان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در عملیات بیت‌المقدس 5 در منطقه حاج عمران به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

«اکبر شهبازی ورجوی» در سال 1349 در خانواده‌ای متدین در روستای ورجوی از توابع شهرستان مراغه چشم به جهان گشود. وی در آغوش پدر و مادر همراه با تحصیل علم دوران کودکی خود را سپری کرد. متدین و بسیار فداکار برای والدینش بود به طوری‌که در سنین جوانی به پدر در کارهای مزرعه کمک می‌کرد و همزمان به تحصیل نیز می‌پرداخت.

پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور راهی میدان نبرد حق علیه باطل شد و طی این دوران، مادر مهربانش را از دست داد و پس از بازگشت به زادگاه، پس از مدت کوتاهی به خدمت مقدس سربازی مشرف شد.

به این ترتیب در مناطق مختلف جنگی حضور پررنگی داشت و با توکل بر خداوند متعال توانست در عملیات‌های مختلف حضور داشته باشد. وی در عملیات بیت‌المقدس 5 مربوط به منطقه جنگی حاج عمران در سال 1367 جام شهادت را سر کشیده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از 8 سال جستجوی بسیار پیدا شده و در زادگاه خود در روستای ورجوی دفن شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار