رضایی:

«تفکر آمریکایی» و «تحریم» دو لبه قیچی مشکلات مردم/ «افول آمریکا» بهترین فرصت تاریخی برای جهش ملت ایران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام «افول آمریکا» را بهترین فرصت تاریخی برای جهش ملت ایران دانست و گفت: در حال حاضر وضعیت اقتصاد ایران نشان می‌دهد که افکار آمریکایی به‌همراه تحریم مثل دو لبه قیچی، معیشت مردم را مورد هجوم قرار دادند.
کد خبر: ۴۲۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ - 27October 2020

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (سه‌شنبه) در آغاز همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت اقتصاد ایران نشان می‌دهد که افکار آمریکایی به‌همراه تحریم مثل دو لبه قیچی، معیشت مردم را مورد هجوم قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید نگاه جدیدی به اداره اقتصادی کشور بیندازیم، گفت: بت بزرگ که در غرب در حال فروپاشی است در کشور ما قابل الگوبرداری نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: زمانیکه نظام سرمایه‌داری در غرب در حال فروپاشی است، تقلید از این نظام سرمایه‌داری در کشور اشتباهی بزرگ است.

رضایی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مقابل افول جهش پیدا کنیم باید در تمام زمینه‌ها قوی شویم، تصریح کرد: اگر ما صرفا نظاره‌کننده افول آمریکا باشیم، قدرت‌های دیگر جای افول آمریکایی‌ها را پر می‌کنند؛ افول آمریکا بهترین فرصت تاریخی برای جهش ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه مانع بزرگ پیشرفت ملت ما آمریکاست، گفت: انقلاب اسلامی ما انقلابی است که در منطقه و جهان حرف‌های نو دارد؛ این حرف‌ها و ایده‌ها در تعارض با فرهنگ غرب بویژه آمریکاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طی غربی‌ها و آمریکایی‌ها طی ۲۰۰ سال اخیر هیچ وقت با موضع برابر عمل در مقابل ملت‌های منطقه قرار نگرفتند، افزود: تعبیر زشت ترامپ در برخورد با حکام سعودی تلخ بوده است؛ این برخورد غربی‌ها و آمریکایی‌ها اکنون دامن خودشان را گرفته است.

رضایی با بیان اینکه در یک دهه اخیر غربی‌ها و آمریکایی‌ها علیه مردمشان اقدامات زیادی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آن‌ها پای در گلوی مردمانشان می‌گذارند و به جان و مال و آبرویشان تجاوز می‌کنند؛ در عین حال اقتصاد آن‌ها که اساس قدرتشان را شکل می‌داد در مقابل اقتصاد‌های نوظهور در حال عقب‌نشینی است.

وی با اشاره بحران اقتصادی در غرب، تاکید کرد: دلار‌های بی پشتوانه مانند یک بمب ساعتی در آینده عمل خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قدرت دفاعی آمریکا هم در دولت دموکرات و صلح‌طلب اوباما و هم در دولت جمهوری‌خواه و جنگ‌طلب ترامپ تضعیف شده است و قدرت دفاعی و امنیتی آن‌ها به شدت کاهش یافته و همچنین رهبری خود را در جهان از دست داده‌اند؛ همچنین مدل‌های نیابتی هم به نتیجه نرسیده است و طرح عادی‌سازی نیز با شکستی بزرگ در منطقه روبرو می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه بحران سیاسی آمریکا و کشور‌های مثل فرانسه حکایت از یک بحران ارزشی در غرب دارد، افزود: شنیدن صدای جدایی ایالت‌های آمریکا، حکایت از پایان لیبرال دموکراسی در غرب دارد.

وی گفت: آزادی و عدالت هر دو بدون انسانیت الهی به جایی نمی‌رسند و بدون انسانیت دروغی بیش نیستند؛ آینده بشریت در گروی نظریاتی است که عدالت و آزادی را در حقیقت انسان تفسیر و پیاده‌سازی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان یادآور شد: همان کسانی که ۳۰ سال پیش از بهشت رویایی حرف می‌زدند امروز از پایان لیبرالیسم حرف می‌زنند؛ دهه‌های آینده، دهه‌های بحران‌های بزرگ در غرب و آمریکاست.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار