پیام استاندار مازندران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

«احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ - 27October 2020

پیام استاندار مازندران به مناسبت هفته پدافند غیرعاملبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: پدافند غیرعامل، در شمار ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین شیوه‌ها و صلح آمیزترین روش‌های دفاعی در برابر تهدیدات و از جمله مهم‌ترین عوامل اقتدار و توفیق دولت‌ها در حفظ و گسترش امنیت ملی، زمینه‌ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه است.

نگاه بلند و عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانات معظم له مبنی بر اینکه «پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می‌کند. پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه نه برای یک مقطع خاص ...» و رویکرد ویژه ریاست محترم جمهوری، حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون‌سازی و فراهم نمودن بسترهای امن توسعه پایدار است.

در استان مازندران نیز در این حوزه بمنظور برنامه‌ریزی و سازماندهی ساز و کارهای اجرایی شدن اهداف عالی پدافند غیرعامل یعنی کاهش آسیب‌پذیری و افزایش تاب‌آوری، برنامه جامعی جهت پیشرفت طرح جامع پدافند غیرعامل و سند راهبردی و بلند مدت سیاست‌های عالی این حوزه تهیه و پس از تصویب در قرارگاه‌های ملی پدافند غیرعامل کشور به استان ابلاغ و رونمایی شد.

هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۲ آبان ۹۹ با شعار پدافند غیرعامل مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی، فرصت مغتنمی است تا فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی لازم در شرایط کرونایی در راستای مقابله با این بیماری عالمگیر برای اقشار مختلف مردم، مسئولان و کارکنان با بهره‌گیری از رسانه‌ها، صدا و سیما و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی صورت گیرد.

اینجانب هفته پدافند غیرعامل را به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و ضمن قدردانی از دستاوردهای این حوزه؛ انتظار دارم که الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در کلیه طرح‌ها، پروژه‌ها و زیرساخت‌های توسعه شهری و همچنین مراکز و سامانه‌های مهم و اقتصادی، در راستای مصون سازی از آسیب‌ها رعایت گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار