فرمانده سپاه «ثارالله» استان کرمان:

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حلقه وصل نیروهای مسلح است

سردار «حسین معروفی» گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه وصل نیروهای مسلح شامل سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای جهاد است که در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش کلیدی و ارزشمندی را ایفا کردند.
کد خبر: ۴۲۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ - 27October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه «ثارالله» استان کرمان، امروز (سه‌شنبه) در بازدید از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه وصل نیروهای مسلح شامل سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای جهاد است که در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش کلیدی و ارزشمندی را ایفا کردند.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین نقش استان کرمان در دوران دفاع مقدس، گفت: این نگرانی وجود دارد که برای نسل‌های آینده در زمینه دفاع مقدس، چه کاری برای ارائه خواهیم داشت؛ به‌همین دلیل تاریخ شفاهی مسئله‌ای بسیار مهم است که باید مطالب را از سینه‌ها استخراج کنیم تا برای آیندگان ماندگار شوند.

تاریخ شفاهی در اولویت کار اداره کل حفظ آثار قرار گیرد////// در حال ویرایش

سردار معروفی با تاکید بر اینکه مطالب و تاریخ دفاع مقدس نباید تحریف و به فراموشی سپرده شود، متذکر شد: اگر مسئولین و متولیان امر همت نکنند، مطالب این دوران ثبت نخواهد شد؛ لذا موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اگر عمده هزینه‌ای که داریم را صرف جمع‌آوری اسناد و تاریخ شفاهی کنیم، بسیار ارزشمند است، افزود: در جمع‌آوری مطالب از کلی‌گویی جلوگیری شود و در نوشتن آن نیز به کلیه نقش‌ها در جبهه از جمله، پیک، آشپز، بیسیم‌چی، آماد و پشتیبانی که در جبهه بسیار تاثیرگذار بودند، پرداخته شود.

فرمانده سپاه استان کرمان ادامه داد: در لشکر ۴۱ ثارالله، طلبه‌هایی را می‌شناسم که در هشت عملیات شرکت کردند و سابقه حضور آن‌ها در جبهه بیش از سه ماه ثبت نشده است، درحالی که آن‌ها زمان عملیات خود را به سرعت به میدان جنگ می‌رساندند؛ باید این نقش‌ها پیاده‌سازی و به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به ضرورت انسجام نیرو‌های مسلح در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: این‌جا مکانی است که باید دل‌ها به هم گره بخورد و در بحث دفاع مقدس نباید از خط کش استفاده و سیاسی برخورد کرد؛ زیرا این عزیزان فرزندان و نزدیکان خود را برای حفظ انقلاب تقدیم کردند و قابل احترام هستند.

سردار «معروفی» با اشاره به اینکه فتنه خط قرمز ماست و ما در بحث فتنه تعارف با کسی نداریم، تصریح کرد: نباید مطالب سیاسی را مطرح و جناحی عمل کنیم، اگر جایی لغزشی بود و شخصی به خطایی رفت، باید کمک کنیم و آن‌ها را دور هم جمع کنیم که اگر غفلت شود، این زیان و ضرر است.

فرمانده سپاه استان کرمان با بیان این‌که نقش لشکر ۴۱ ثارالله در جنگ اساسی بود و ما باید به نقش رزمندگان ارتش، جهاد و نیروی انتظامی بیشتر بپردازیم، گفت: خود شاهد جانفشانی‌ها و فداکار‌های این عزیزان بودم و امروز نیز هر لحظه که خطر باشد، این عزیزان همچون گذشته آماده ایثار هستند.

وی به ماندگار بودن حادثه عاشورا و مسئله مهم مقتل‌خوانی اشاره کرد و افزود: ما در شرح عملیات‌های دوران دفاع مقدس باید جزء به جزء اتفاقات آن را مکتوب کنیم و در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز نباید کلی‌گویی شود.

تاریخ شفاهی در اولویت کار اداره کل حفظ آثار قرار گیرد////// در حال ویرایش

وی با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا مثل هم است چون زیبا فکر می‌کردند و به خاطر خدا می‌جنگیدند، افزود: نکته دیگر که می‌توان به آن پرداخت، بحث بومی‌سازی است که باید در جهت شناساندن شهدای استان کرمان به مردم این استان همت کنیم؛ به‌ویژه در بحث برگزاری یادواره‌ها باید شهدای استان را مطرح و معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار