اوحدی:

جانبازان نماد اقتدار معنوی کشور هستند

رئیس بنیاد شهید گفت: جانبازان نماد و تجلی اقتدار معنوی کشور هستند و اقتدار امروز ایران به برکت وجود ایثارگران است.
کد خبر: ۴۲۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ - 27October 2020

جانبازان نماد اقتدار معنوی کشور هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، سعید اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با جانبازان ورزشکار مجموعه فرهنگی ورزشی ستارگان ایثار ضمن تبریک سالروز آغاز ولایت حضرت، ولی عصر (عج) اظهار داشت: تقارن پیش بینی نشده دیدار با شما جانبازان عزیز با عید مبارکی که به نام مقدس امام زمان (عج) نام‌گذاری شده از حکمت‌های الهی و برکت وجودی شما جانبازان بزرگوار است.

وی با اشاره به کلید واژه «اقتدار معنوی» که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود در سال ۹۳ به آن اشاره کردند، گفت: یکی از اهداف والا و بلند همه کشور‌ها و جوامع، اقتدار در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و... است که به برکت خود شما عزیزان جانباز، امروز کشور ما در بسیاری از این حوزه‌ها، به‌ویژه در حوزه نظامی، از اقتدار بالایی برخوردار است؛ اما در کنار همه این‌ها، یک اقتدار معنوی هم داریم که بخش متمایز جامعه ما با دیگر جوامع دنیا است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با اطمینان می‌توانیم اعلام کنیم که آنچه که امروز در جامعه ما به‌عنوان اقتدار معنوی از آن یاد می‌شود، در هیچ جای دنیا وجود ندارد. اگر این اقتدار در یک کشور ایجاد شد، قطعاً اقتدار سیاسی هم به دنبال خواهد داشت و به برکت اقتدار معنوی، شاهد اقتدار سیاسی، نظامی و حوزه‌های دیگر خواهیم بود.

اوحدی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به اعتبار جامعه ایثارگری، مظهر اقتدار معنوی است؛ یعنی جامعه ایثارگری این عزت و اقتدار معنوی را به بنیاد داده است و شما جانبازان عزیز نماد و تجلی این اقتدار معنوی هستید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر امروز ادعا و اعتراف می‌کنیم که شما جانبازان عزیز، فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا و آزادگان صبور ما مظهر تجلی و الگوی اقتدار معنوی هستید، اعتراف درستی است و هیچ شکی نداریم که اقتدار امروز جمهوری اسلامی به برکت وجود امثال شما عزیزان است؛ زیرا شما منتظران واقعی حضرت ولیعصر (عج) هستید و برای این اقتدار معنوی بهای سنگینی پرداخته‌اید.

معاون رییس‌جمهور ضمن اشاره به جمله «وَاللهِ اِنْ قَطَعْتُموا یَمینی، اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی» که منتسب به حضرت ابوالفضل (ع) است، گفت: اینجا حضرت می‌فرمایند «به خدا سوگند اگر دست راستم را هم قطع کنید، هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت»، که این همان اقتدار معنوی است و اگر این اقتدار معنوی که امروز تجلی آن در الگوی فرهنگ ایثار شهادت است را تبلیغ و ترویج کنیم، یک تلاش ویژه در جهت ترویج این فرهنگ است.

اوحدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی جانبازان «باشگاه فرهنگی ستارگان ایثار»، شادابی و عزم جدی آن‌ها را نیز اقتدار معنوی خواند و افزود: ریشه این اقتدار در اعتقادات معنوی شما است که هم خود شما و هم ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید قدر بدانیم و به آن افتخار کنیم.

وی ادامه داد: امروز دنیا به خیال خام خود فکر می‌کند با تحریم و فشار ملت ما را مجبور به تسلیم می‌کند، اما این ملت تا زمانی که جانبازان پرافتخار و با معنویت را دارد، قطعاً سر تسلیم در مقابل استکبار فرود نخواهد آورد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های جهادی و خیریه جانبازان ورزشکار «باشگاه ستارگان ایثار» در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: چقدر باید معنویت در وجود جانبازان عزیزی که روی ویلچر هستند، زیاد باشد که با این احوال به فکر خانواده‌های شهدای مظلوم سیستان و بلوچستانی باشند که با عزت و افتخار برای وطن فدا شده‌اند؛ به خدا قسم هیچ جای دنیا این نوع همبستگی و همدلی را نمی‌بینید.

وی ایثار کادر درمان کشور در جبهه مبارزه با ویروس کرونا را هم برخاسته از اقتدار معنوی و فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: اگر امروز شاهد هستیم که پرستاران، بهیاران و پزشکان عزیز و بزرگوار ما همه جان و توان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند، شک نکنید تأثیر همان درسی است که شما از اقتدار معنوی به کشور دادید؛ چیزی که در دنیا نظیر آن نیست.

اوحدی از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی- ورزشی جانبازان سراسر کشور در هفته بسیج در تهران خبر داد و گفت: بار‌ها گفته‌ام لحظاتی که در خدمت جانبازان عزیز، آزادگان دلاور و خانواده معظم شهدا هستم، احساس غرور و افتخار می‌کنم و این همان احساس اقتدار معنوی است که از شما به ما منتقل می‌شود.

در این دیدار ورزشکاران جانباز در رشته‌های والیبال نشسته، گلبال و بسکتبال در حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار