نامه بسیج دانشجویی ۳۰ دانشگاه تهران به وزیر خارجه؛

دانشجویان مسلمان در برابر انفعال سکوت نخواهند کرد

بسیج دانشجویی ۳۰ دانشگاه تهران طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه، اعلام کردند: تا به حال ما شما را در قبال مسائل گوناگونی مانند پیگیری حادثه‌ منا، دستگیری شیخ «زکزاکی»، اعدام شیخ شهید «باقر النّمر» و شهادت سردار رشید اسلام حاج «قاسم سلیمانی» در موضع انفعال دیده‌ایم؛ اما این‌بار در برابر این اقدامات و توهین‌های گستاخانه سکوت نخواهیم کرد.
کد خبر: ۴۲۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ - 27October 2020

دانشجویان مسلمان در برابر انفعال سکوت نخواهند کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، بسیج دانشجویی ۳۰ دانشگاه تهران طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه، ضمن انتقاد از انفعال و سکوت دولت در مقابل اقدام توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه، خواستار موضع‌گیری قاطع دولت و اخراج سفیر فرانسه از کشور شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای «محمّدجواد ظریف»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

همان‌طور که مستحضرید، در ماه های اخیر، مجله‌ی شارلی ابدو با انتشار کاریکاتوری توهین آمیز، جسارت دوباره‌ای به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله روا داشت و قلوب مسلمانان سراسر جهان را جریحه‌دار نمود؛ و مع الاسف ما مجددا با اتخاذ مواضعی انفعالی از جانب وزارت امور خارجه‌ کشورمان مواجه بودیم.

امّا در روزهای اخیر و پس از حمایت‌های گذشته آقای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از این توهین، ایشان دوباره در توییتی گستاخانه اعلام کرده است که به این توهین‌ها ادامه خواهد داد و پس از آن نیز شاهد نمایش این کاریکاتور توهین‌آمیز بر روی دیوار یک ساختمان دولتی بوده‌ایم.

این‌بار ما دانشجویان مسلمان از شما خواستار اقدامی سریع و جدّی در خصوص این هتک حرمت‌ها هستیم و دیگر اقدامات تزئینی، همچون محکوم کردن این توهین، قلوب جریحه‌دار ملّت ما را ترمیم نخواهد کرد.

تا به حال ما شما را در قبال مسائل گوناگونی مانند پیگیری حادثه‌ی منا، دستگیری شیخ زکزاکی، اعدام شیخ شهید «باقر النّمر» و شهادت سردار رشید اسلام، حاج «قاسم سلیمانی» در موضع انفعال دیده‌ایم؛ اما این‌بار در برابر این اقدامات و توهین‌های گستاخانه سکوت نخواهیم کرد.

در این نامه، صدای دانشجویان و ملت مسلمان ایران را که خواستار اخراج سفیر فرانسه هستند، به گوش جناب‌تان رسانده و از شما توقع اقدامی را که درخورِ نام وزارت امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران باشد، داریم.

بی‌شک در صورت عدم انجام اقدامی جدّی و واکنشی سریع و قاطع در این‌باره، توسط وزارت امورخارجه، شما را در این توهین شریک خواهیم دانست.

شما پرچمدار دیپلماسی نظامی هستید که معمار فرزانه‌ی آن در برابر توهین «سلمان رشدی» ملعون، تمام مصلحت‌ها را کنار گذاشته و فرد موهن را مرتد، و خونش را مباح اعلام نمود؛ مع الوصف، هرگونه تسامح و انفعال شخص شما و مجموعه‌ی وزارت امور خارجه در برابر توهین‌های پیاپی به ساحت رسول گرامی اسلام، به هیچ عنوان، قابل قبول دانشجویان و ملّت مسلمان و انقلابی ایران نخواهد بود.

«و العاقبه للمتقین.»

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد
بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا
بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما
بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی
بسیج دانشجویی دانشگاه انقلاب اسلامی
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید شمسی پور
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس
بسیج دانشجویی پردیس شهید عباس پور
بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال 
بسیج دانشجویی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق علیه السلام
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
بسیج دانشجویی علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران
بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری واحد خواهران
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ
بسیج دانشجویی علوم پزشکی ایران 
بسیج دانشجویی علوم پزشکی بقیه الله(عج)
بسیج دانشجویی دانشگاه آل طه
بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن  طهران
بسیج دانشجویی دانشکده فنی شریعتی
بسیج دانشجویی دانشکده اصول الدین تهران
بسیج دانشجویی نقشه برداری وزارت دفاع (سازمان جغرافیایی)
بسیج دانشجویی دانشکده صنعت هواپیمایی»

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها