شهیدی که مانع کشتار مردم توسط رژیم پهلوی شد

شهید محمود احمدنیا از جمله ارتشی‌های پیش از انقلاب اسلامی بود که همواره سعی می‌کرد تا مانع کشتار افراد بی‌گناه توسط رژیم پهلوی شود.
کد خبر: ۴۲۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴ - 27October 2020

شهیدی که پیش از انقلاب با تلاش‌هایش مانع کشتار مردم توسط ارتش می‌شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان غربی، شهید محمود احمدنيا، فرزند یوسف در اول فرودین سال ۲۵ به دنیا آمد و در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۵۸ به هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب در خوی به شهادت رسید.

در زندگی‌نامه این شهید آمده است که در يک خانواده مذهبی در خوی به دنيا آمد، پس از پايان تحصيلات خويش جهت خدمت به مردم و کشورش وارد ارتش می شود.

قامت بلند و مردانه اش حکايت از همت بلند و عزم راسخ او می کرد و همچنين چهره و سيمای مهربانش حاکی از دل با صفا و پر صداقتش بود.

وی هميشه طرفدار راستی بوده و جانب حق می گرفت و قبل از پيروزی انقلاب با تلاشی که کرد سعی می‌کرد از کشتار مردم بی گناه توسط رژیم پهلوی جلوگيری کند.

بعد از انقلاب و قبل از شهادتش در سمت فرماندهی مزربانی هنگ ماکو انجام وظيفه می‎کرد تا اينکه برادر شهيد کوچری فرماندار و شهيد رحيمی فرمانده سپاه خوی جهت انجام ماموريتی عازم منطقه قطور می شود و در برگشت از منطقه مورد محاصره اشرار ضد انقلاب قرار گرفته و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها