سرهنگ باقری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ایثار و شهادت والاترین برکات را به جامعه انسانی می‌بخشد

مسئول امور یادمان های شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: ایثار و شهادت درشمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و عامل تعالی ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد.
کد خبر: ۴۲۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ - 28October 2020

ایثار و شهادت والاترین برکات را به جامعه انسانی میبخشدسرهنگ دوم پاسدار «مهدی باقری» مسئول امور یادمان های شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: ایثار و شهادت درشمار عالی ترین مفاهیم الهی و عامل تعالی ارزش هایی است که می تواند جامعه انسانی را به تکامل برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد.

وی گفت: پیام شهدا به دلیل عظمت و مرتبه ای که دارند از عالی ترین پیام ها و از جنس پیام انبیای الهی است، شهدا برگزیدگان نسل خود بوده اند و اصلی ترین پیام آنها بر نسل امروز پیمودن راه خدا، قرآن، آزادی، سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.

این مسسئول ادامه داد: در شرایط  کنونی نیاز روزافزون نسل جوان به ارزش های متعالی اسلامی در جهت پیمودن مسیر پیشرفت همه جانبه و تحقق  تمدن عظیم اسلامی برای جلوگیری ازتهاجم فرهنگی دشمنان است چرا که تلاش آنان در جهت جدایی آینده سازان کشورازارزشهای والای انقلاب اسلامی است.

سرهنگ باقری بیان داشت: نخستین بار درسال1381  پیکر مطهر 5 شهدای گمنام زاهدان به خاک سپرده شد که حرکتی اصیل و تاثیر گذار در فرهنگ استان سیستان و بلوچستان کلید خورد.

وی ادامه داد: به دلیل تقاضای بسیارمسئولین و مردم برای نزدیکی به مزار شهدای گمنام واعتقاد راسخ آنان مبنی براینکه شهدا منشا خیروبرکت هستند، این شهدای گرانقدر در دانشگاه ها، مراکزمختلف علمی، آموزشی، تحقیقاتی و نظامی هم تدفین شدند.

باقری گفت: 20 بوستان، 11 منطقه نظامی، 8 دانشگاه و آموزش علمی، 7 مساجد، 6 منازل و میادین، 2 آرامگاه از جمله مناطقی است که شهیدان گمنام در آن آرمیده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها