رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مراسم ۱۳ آبان و هفته وحدت به‌ شکل محدود و نمادین برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان و هفته وحدت در تمام نقاط استان خراسان جنوبی به صورت محدود، نمادین و در فضای باز با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ - 28October 2020

مراسم ۱۳ آبان و هفته وحدت به‌ شکل محدود و نمادین در خراسان جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «احمد ملایی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در سومین جلسه برنامه ریزی هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: همزمانی ولادت با سعادت رسول مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با یوم الله ۱۳ آبان فرصتی مغتم جهت بیان اهمیت استکبار ستیزی از دیدگاه ائمه (ع) است.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین سلاح های مستکبران برای تسلط بر جامعه اسلامی و ضعیف کردن مسلمانان، اختلاف و تفرقه انگیزی بین آنان است لذا وظیفه دینی هر مسلمانی همراهی با پیامبر و قدم نهادن در راه وحدت و اتحاد بین مسلمین و توامان مبارزه با استکبار است همانگونه که در قرآن مجید آمده است:«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَي الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ » باید در مقابل کفار و دشمنان سرسخت و در مقابل دوستان مهربان باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار سرمنشاء مشکلات مسلمانان در سراسر جهان است، افزود: متاسفانه شاهدیم دولت های ضد اسلامی به ویژه دولت مستکبر آمریکا با روش‌های مختلف سعی در بزک کردن و زیبا نمایاندن اقدامات غیر انسانی خویش دارند و تمام تلاش خود را برای تفرقه و اختلاف بین مسلمانان به کار می بندند. آنان حتی علنا به پیامبر اسلام و قرآن کریم اهانت می کنند لذا ضرورت دارد با همت و تلاش مضاعف، بر بازگویی جنایات متعدد آمریکا برای نسل جوان و نوجوان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی اقدام شود.

ملایی فعالیت گسترده در فضای مجازی، تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی، شب شعر، دیدار با ائمه جمعه، تولید محتوای مرتبط با استکبار ستیزی و وحدت و اخوت اسلامی و برگزاری جشن های محدود، سلامت محور و متناسب شرایط  در هفته وحدت را بخشی از برنامه های کارگروه‌ها در ایام پیش رو اعلام کرد.

وی در خصوص مراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان که همزمان جشن میلاد پیامبر اسلام نیز خواهد بود، گفت: پیرو جلسات کشوری و استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار است با توجه به شرایط روز در صورتی که تا آن زمان مصوبه ای از ستاد مقابله با کرونا مبنی بر عدم برگزاری ابلاغ نشود، در تمام نقاط استان با ملاک عمل قرار گرفتن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي مصوب آن ستاد، از جمله پرهيز مطلق از برگزاري راهپيمايي‌هاي سنواتي و اجتماعات متراكم، به مراسم سلامت محور نمادين متشكل از اقشار مختلف امت حزب الله توأم با رعايت اصول بهداشتي اعم از فاصله اجتماعي، استفاده همگان از ماسك و حداقل زمان اجراي برنامه، صرفاً در فضاي باز اكتفا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: این ویژه مراسم در مرکز استان خراسان جنوبی نیز ساعت ۹ صبح  روز سه شنبه ۱۳ آبان مصادف با ولادت با سعادت رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در فضای باز  مزار مطهر شهدای باقریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار