رجبی دوانی در نشست واکاوی جریان اسلام‌هراسی:

اسلام‌ستیزی غربی‌ها به دوران پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد/ علت گستاخی اروپایی‌ها تفرقه در جهان اسلام است

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه اسلام‌ستیزی غربی‌ها به زمان رسالت پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد، گفت: علت اینکه غربی‌ها به خودشان جرات گستاخی و اهانت به مسلمانان را می‌دهند، تفرقه در جهان اسلام و استقرار حکومت‌های فاسد در کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۴۲۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ - 28October 2020

اسلام‌ستیزی غربی‌ها به دوران پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد/ علت گستاخی اروپایی‌ها تفرقه در جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، محمدحسن رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام امروز (چهارشنبه) در نشست «واکاوی جریان اسلام‌هراسی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)» اظهار کرد: اگر سابقه اسلام‌ستیزی در غرب را بخواهیم بررسی کنیم، این اسلام‌ستیزی به زمان رسالت پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد.

وی ادامه داد: امپراطوری روم توسط یکی از دولت‌های وابسته در منطقه اردن امروزی برای مسلمانان ایجاد مزاحمت می‌کردند؛ پس از این مزاحمت‌ها، پیغمبر اسلام (ص) به روم لشکرکشی کردند، اگرچه این غزوه به جنگی نینجامید اما رومی‌ها فهمیدند که قدرتی به‌نام اسلام ظهور کرده است.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: پیغمبر اسلام (ص) سال هفتم هجرت، امپراطور روم را به اسلام دعوت کرد؛ ولی آن‌ها نپذیرفتند و در سال هشتم جنگی را به اسلام تحمیل کردند؛ پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، در زمان خلیفه اول مسلمانان بحث انتشار اسلام و جهادهای مسلمانان مطرح شد؛ امپراطوری روم از سوی خلیفه دوم مسلمانان ضربه خورد و شامات از دست رومی‌ها خارج شد و دمشق و مصر به دست مسلمانان افتاد.

رجبی دوانی افزود: این شکست یک شکست نظامی نبود و ایدئولوژی رومی‌ها نیز شکست خورد، زیرا مسیحیان زیادی به اسلام می‌گرویدند؛ در این زمان برخی از این مسیحیان که از پیشرفت اسلام کینه به دل داشتند، با نفوذ در دولت فعلی، به ظاهر در خدمت آن‌ها بودند؛ اما علیه مسلمین تبلیغات گسترده‌ای می‌کردند.

وی گفت: مسلمانان در اواخر قرن اول موفق شدند از طریق جبل‌الطارق وارد این منطقه شوند و بخش اعظم فرانسه را تصرف کردند و کلیسای کاتولیک هم شکست سنگینی را تجربه کرد؛ میلیون‌ها نفر در اسپانیا و فرانسه مسلمان شدند و این گسترش اسلام موجب ترس غربی‌ها شد.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه مسلمانان به راحتی می‌توانستند تمام اروپا را زیر پرچم ایران بیاورند، یادآور شد: در این دوره به شدت ضد تعالیم مسلمانان شروع به فعالیت شد.

رجبی دوانی ادامه داد: در قرن چهارم هجری اربابان کلیسا به جوانان جاهل مسیحی وعده بهشت می‌دادند تا در جلوی مسجد مسلمانان به پیامبر اسلام توهین کنند.

وی تصریح کرد: نخستین بار دختر جاهل و هتاکی این کار را انجام داد و به ساحت پیامبر اکرم (ص) اهانت کرد؛ دختر محاکمه شد و قاضی که از فتنه باخبر بود و سعی داشت که به دختر القا کند، تو منظورت پیامبر اکرم (ص) نبود اما دختر در دادگاه هم اهانت خود را ادامه داد و سرانجام اعدام شد و پس از اعدام اربابان کلیسا آرامش جامعه مسلمانان را برهم زدند؛ تا چند دهه این اهانت‌ها انجام می‌شد اما قدرت نظامی مسلمانان اینقدر قوی بود که حکومت مسلمانان فروپاشید و پس از چند دهه این سیاست غربی‌ها به شکست انجامید.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: پس از مدتی غربی‌ها برای تخریب اسلام با وقاهت شروع کردند، دین اسلام را بت‌پرستی جلوه دهند؛ غربی‌ها به افراد جاهل القا می‌کردند که مسلمانان حضرت محمد (ص) را می‌پرستند و اینها مشرکانی هستند که باید آنها را از بین برد؛ سیاست بعدی آنها ترجمه دروغین قرآن کریم به زبان لاتین بود و تا مدتی تعدادی از مردم را فریب دادند.

رجبی دوانی با اشاره به اینکه در یک کلام می‌توان گفت که غرب در مواجه با اسلام شکست تمدنی خورده بود، تاکید کرد: اسلام جلوه‌هایی از این تمدن را در علوم خود نشان داد که غربی‌ها مبهوت این علوم شدند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با تحریک مسلمانان و همچنین با اختلاف مسلمانان توانستند در آندولوس، قلمرو اسلام را اشغال کنند، تصریح کرد: آن‌ها با کمال وقاهت و ناجوانمردی حاضر نشدند، بپذیرند که اسلام دست برتر از نظر علم و تمدن را دارد و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسلمانان انجام دادند؛ همچنین انتقام سختی را به خاطر شکست از مسلمانان گرفتند و مسلمانان را قتل عام کردند.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: غربی‌ها در اواخر قرن پنجم هجری جنگ‌های صلیبی را به بهانه آزاد کردن سرزمین فلسطین علیه اسلام به راه انداختند و جنایات عجیبی را مرتکب شدند.

رجبی دوانی با اشاره به اینکه خباثت‌ غرب در دشمنی با اسلام به‌گونه‌ای است که حاضر شدند برای قتل‌عام مسلمانان با مغول‌ها همکاری کنند، خاطرنشان کرد: در این زمان پاپ، هلاکوخان مغول را برای نابودی اسلام تحریک می‌کند؛ این جنایت شبیه جنایات یهودیان در زمان پیامبر اکرم (ص) است که یهودیان با تحریک ابوسفیان و کفار مکه، آتش‌بیار جنگ احزاب شدند؛ حتی ابوسفیان و دیگر مشرکان تعجب کردند که یهودیان چرا با وجود موحد بودن اینکار را می‌کنند.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه غرب از نظر تمدنی و ایدئوژیک خود را مغلوب اسلام می‌دانست، این رفتار را پیش گرفت؛ اما زمانی‌که دست برتر را داشتند، دیگر توهین به مقدسات جایی در رفتارشان نداشت.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: عدم تعرض به مقدسات اسلام تا زمان فعلی ادامه داشت اما انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان منادی تمدن نوین اسلامی، باعث وحشت غربی‌ها شد و آن‌ها احساس کردند اسلام مجددا قدرت پیدا کرده است و همچون گذشته می‌تواند تمدن غرب را به شکست بکشاند.

رجبی دوانی یادآور شد: سردمداران و افراد پلید در غرب نهایت ذلت‌شان است، درحالی‌که در تمام موقعیت‌ها از اسلام برتر هستند به دوران گذشته خود برگشته‌اند؛ اگر تمدن غرب پیشرفته است با منطق جواب دهد و این رفتار از روی رذالت نشانه شکست‌شان است.

وی با بیان اینکه فرانسه جزو کشورهایی است که سابقه خصومت با اسلام دارد، تصریح کرد: شارل مارتل پادشاه فرانسه، سال ۱۱۲ هجری جلوی پیشروی مسلمانان را در فرانسه گرفت؛ غربی‌ها و فرانسوی‌ها باوجود اینکه وی بسیار وحشی بود، را مقدس کردند.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به آغاز جنگ‌های صلیبی از فرانسه، افزود: با سخنرانی پاپ، جنایات علیه مسلمانان کلید خورد؛ فرانسوی‌ها در دوران معاصر نیز الجزایر را اشغال کردند و بیش از یک میلیون نفر را کشتند و سوریه و لبنان را در جنگ جهانی اول از دست عثمانی خارج و تجزیه کردند و اکنون هم در لبنان ادعاهایی دارند.

رجبی دوانی تاکید کرد: علت اینکه غربی‌ها به خودشان جرات گستاخی و اهانت به مسلمانان را می‌دهند، تفرقه در جهان اسلام و استقرار حکومت‌های فاسد در کشورهای اسلامی است؛ درحال حاضر بسیاری از حکومت‌های کشورهای اسلامی زیر پرچم غربی‌ها هستند و گاو شیرده غربی‌ها شده‌اند.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در پایان خاطرنشان کرد: اگر ملت‌ها برخیزند، موجی پدید می‌آید و درسی برای تبهکاران می‌شود تا به ساحت قدسی پیامبر اکرم (ص) اهانت نکنند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها