مسئول کمیته شهرستان‌های ستاد یادواره شهدای سادات فارس:

یادواره شهدای سادات بیشترین سنخیت با سومین حرم اهل بیت(ع) دارد

مسئول کمیته شهرستان‌های ستاد یادواره شهدای سادات فارس گفت: این یادواره چون هم تکریم شهید است و هم احترام و توجه به ذریه صدیقه زهرا(س) است، بیشترین سنخیت را با سومین حرم اهل بیت(ع) دارد.
کد خبر: ۴۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰ - 03March 2015

یادواره شهدای سادات بیشترین سنخیت با سومین حرم اهل بیت(ع) دارد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، حجتالاسلام والمسلمین امین رصاف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یادواره شهدای سادات چون هم تکریم شهید است و هم احترام و توجه به ذریه صدیقه زهرا(س) است، بیشترین سنخیت را با سومین حرم اهل بیت(ع) دارد.

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: باید کاری کنیم که شهادت به عنوان یک آرزو برای همه جامعه خصوصاً جوانان ما مطرح باشد.

وی تصریح کرد: ملتی که با شهادت آشنا شد زیر بار زور نمیرود و در مقابل زیاده خواهیها میایستد و دچار مشکلات اخلاقی و غیره نمیشود.

مسئول کمیته شهرستانهای ستاد یادواره شهدای سادات فارس تاکید کرد: شهدا به مرگ عارفانه میاندیشند که در حقیقت شهادت است و نه مرگ جاهلانه و مرگ آنان که ثمره زندگی است، ختم به سعادت میشود یعنی زندگی، حیات طیبهای میشود که به مرگ عارفانه و شهادت ختم میشود.

دبیر جامعه اساتید حوزههای علمیه فارس بیان داشت: همانطور که انسان میوه میخورد و جذب بدن او میشود، مرگ را هم میچشد چنانچه ثمره زندگی  و ماحصل تلاشهای انسان، میوههای خوش طعمی است و این مرگ، مرگ لذیذی خواهد بود و شهدا نیز در اوج استفاده از این حیات زندگی خودشان بودند که به مرگ سعادتمندانه دسترسی پیدا کردند.

حجتالاسلام رصاف، شهدا را بهترین الگوهایی دانست که برترین زندگیها و مرگها را داشتند لذا آشنایی با چنین زندگیها و مرگها بیشترین تأثیر را در جامعه خواهد داشت.

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: چنین یادوارههایی فضای معنوی جامعه را به سمت بهرهمندی از شهد شیرین شهادت سوق میدهد و از طرفی وقتی این شهادت درباره ذریه صدیقه زهرا(س) است، باعث میشود تا فضای آشنایی با اهل بیت عصمت و طهارت در جانها، جان تازه گیرد یعنی آنچه که نبی مکرم(ص) به عنوان میراث جاودان برای ما به ارمغان گذاشته که محبت به اهل بیتش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار