شیخ اکرم الکعبی:

انتقام خون حاج قاسم محدود به گزینه‌های نظامی نیست/ آمریکایی‌ها در آزادسازی عراق هیچ نقشی نداشتند

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجبای عراق با بیان اینکه انتقام خون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس محدود به گزینه‌های نظامی نیست، گفت: نقش ایران در آزادسازی عراق غیرقابل انکار بوده و بین حضور آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در عراق فرق زیاد است.
کد خبر: ۴۲۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ - 28October 2020

انتقام خون حاج قاسم محدود به گزینه‌های نظامی نیست/ آمریکایی‌ها در آزادسازی عراق هیچ نقشی نداشتندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ سید اکرم الکعبی دبیر کل جنبش نجبای عراق در نشست خبری بررسی آخرین تحولات عراق که عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه موضع‌گیری برخی از سران کشور‌های عربی در خصوص اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) از سوی رئیس جمهور فرانسه شرم‌آور است، اظهار داشت: اصرار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بر توهین و اهانت به پیامبر صلح و مهربانی، نشانگر ایجاد بحران جدید در منطقه و بازگرداندن دوره استعمار فرانسه است.

وی در ادامه به شرایط خاص عراق اشاره کرد و گفت: مردم عراق سال جاری میلادی را در حالی آغاز کردند که آمریکایی دو نفر از فرماندهان شاخص مقاومت را ترور کردند و فرودگاه کربلا و بسیاری از پایگاه‌های حشد الشعبی را مورد هدف قرار دادند.

شیخ الکعبی بیان داشت: آمریکایی‌ها از طریق رسانه‌های مزدور خود فرهنگ مردم عراق را مورد هدف قرار داده‌اند؛ آن‌ها به دنبال ایجاد اختلاف‌های مذهبی بین عراقی هستند. آمریکا و عربستان عامل آشوب‌ها در عراق هستند و بر مطالبات مردمی موج سواری می‌کنند.

دبیر کل جنبش نجبای عراقی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها خیرخواه ملت عراق نیستند، تصریح کرد: آمریکایی تلاش می‌کنند بر اقتصاد عراق تسلط پیدا کنند. آن‌ها طبق گفته خودشان هرجا چاه نفت باشد در آنجا حضور خواهند داشت؛ لذا آمریکایی‌ها به دنبال سرقت منابع نفتی عراقی هستند و بهطور قطع به یقین می‌توان گفت که مسبب اصلی فروپاشی اقتصاد عراق در آینده آمریکایی‌ها خواهد بود.

شیخ الکعبی با تاکید بر اینکه مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از این کشور باید به سرعت توسط دولت موقت عراق پیگیری شود، گفت: آمریکایی‌ها بدانند، انتقام خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو المهدی المهندس و سایر شهدا نظامی نیست، بلکه در همه زمینه تلاش خواهیم کرد انتقام خون آن‌ها را بگیریم و تا اخراج آخرین سرباز آمریکایی‌ها از منطقه غرب آسیا تلاش خواهیم کرد.

شیخ اکرم الکعبی افزود: حاج قاسم بارها اعلام کرد که آرزوی شهادت در سرزمین عراق را دارد و در نهایت به آرزویش رسید و توسط شرورترین دست‌ها به شهادت رسید. اطلاعات دقیقی از ترور حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المندس داریم که به‌دستور چه کسی ترور شده‌اند، نیروهای قضایی عراق به جد پیگیر این موضوع هستند. حاج قاسم مهمان رسمی دولت عراق بود و به دعوت دولت در عراق حضور یافته بود تا برای مبارزه با داعش برنامه‌ریزی کنند. 

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: خواستار اجرای سریع مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها هستیم. آمریکایی‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند و اگر از خاک عراق خارج نشوند مقاومت با ورود به میدان به حضور آنها در عراق پایان می‌دهد. اگر مقاومت با تمام قدرت وارد میدان بشود زمین در زیر پای نظامیان آمریکایی به لرزه درخواهد آمد. نظامیان آمریکایی اگر از خاک عراق خارج نشوند، مقاومت آن ضربه نهایی و بزرگ را به آنها وارد می‌کند.

شیخ اکرم الکعبی خاطرنشان کرد: سفارت آمریکا در بغداد پادگان نظامی و مرکز فتنه افکنی و توطئه‌چینی است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار