مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس اصفهان:

شهدای مدافع حرم ادامه دهنده شهدای دفاع مقدس هستند

«مجتبی شیروانیان» گفت: شهدای مدافع همچون شهید حججی با این که در دوران جنگ تحمیلی حضور نداشتند اما سیره و راه خود را از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس الگو برداری کرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ - 28October 2020

شهدای مدافع حرم ادامه دهنده شهدای دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «مجتبی شیروانیان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در موزه دفاع مقدس اصفهان اظهار داشت: بدلیل شیوع ویروس کرونا، اکثر برنامه‌های دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار شدهاست و نیاز است برای برنامه‌های پیش‌رو، حجم تولیدات موثر با محوریت فضای مجازی بالا رود.

وی افزود: بعنوان سومین برنامه اصلی از برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس در استان اصفهان برای روز حماسه ۲۵ آبان، برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده است تا جایگاه جانفشانی‌های رزمندگان جبه‌های دفاع مقدس پابرجا باشد.

این مقام مسوولگفت: شهدای مدافع همچون شهید حججی با این که در زمان جنگ حضور نداشتند، اما سیره و راه خود را از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس الگو برداری کرده اند.

سردار شیروانیان تصریح کرد: در ۲۵ آبان سال۶۱ بالغ بر ۳۷۰ پیکر شهید عملیات محرم در اصفهان تشییع شد. امام خمینی (ره) در خصوص این روز حماسی فرمودند، در کجای دنیا جایی مثل اصفهان را پیدا می‌کنید که چند روز پیش ۳۷۰ شهیدش را تشییع کنند و پس از آن هم هزاران نفر دیگر از جوانان شجاع اصفهان راهی جبهه‌ها شوند تا از مرز‌های کشور دفاع کنند.

وی ادامه داد: ۲۵ آبان از روز‌های مهم در اصفهان به شمار می‌رود و بدلیل همزمانی این روز با هفته اصفهان باید برنامه‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفت. استان اصفهان با ۲۳ هزار شهید و تعداد زیادی آزاده و جانباز در راه انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، رتبه اول را در بین استان‌های کشور دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان اظهارداشت: با توجه به این که در چهل سالگی دفاع مقدس هستیم نیاز است که برنامه‌ها بصورت همه گیرتر پیاده شود تا مخاطبان بیشتری با روحیه جهادگران بخصوص شهدای اصفهان آشنا شوند.

شیروانیان با اشاره به اهمیت انتشار فرهنگ دفاع مقدس و منش رزمندگان در بین نسل جوان بیان کرد: در حال حاضر نوجوانان و جوانان امروزی در مقایسه با نوجوانان زمان گذشته اطلاعات کمتری از جنگ تحمیلی، رشادت مبارزان حق علیه باطل و شهدات دارند لذا اجرای رویداد‌های فرهنگی جامع برای شناخت بیشتر جوانان از فرهنگ دفاع مقدس اهمیت بالایی دارد.

سردار شیروانیان با بیان اینکه امسال همزمان با ۱۳ دی روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌های متعددی و ویژه‌ای در سطح تمام استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: استان اصفهان برای زنده نگه داشتن نام این شهید و سایر یاران او، ویژه برنامه‌هایی در نظر دارد، اما بدلیل همه‌شیوع ویروس کرونا اکثرا بصورت مجازی اجرا خواهد شد..

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به رشادت‌های شهدایی همچون شهید سردار سلیمانی که چهره واقعی استکبار و مزدوران را مشخص کرده است، اظهار کرد: این روز‌ها بانگ مبارزه طلبی فراتر از مرز‌های کشور رفته و مدافعان حرم در راستای حفظ اسلام، حرم اهل بیت، دین و مکتب در تلاشند.

وی در خصوص ضرورت تبیین و حفظ فرهنگ دفاع مقدس تصریح کرد: مرجعیت اقدامات مرتبط با این امر در اصفهان بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع است و در این پیوند قصد داریم رویداد‌های فرهنگی با حضور بیشتر مردم را افزایش دهیم.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها