دبیر جشنواره فانوس در استان اصفهان:

حوزه دفاع مقدس برای تولید آثار هنری بی انتهاست

«جواد ایزددوست» گفت: هدف و سیاست اصلی جشنواره فانوس شناسایی تولیدات هنری در حوزه دفاع مقدس در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور است. حوزه دفاع مقدس حوزه جذاب و بی انتهایی برای تولید آثار هنری است.
کد خبر: ۴۲۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ - 28October 2020

حوزه دفاع مقدس برای تولید آثار هنری بی انتها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «جواد ایزددوست» مدیر هنری و امور سینمایی مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان و دبیر استانی جشنواره فانوس، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به چهارمین سال برگزاری جشنواره ملی فانوس باظهار داشت: هدف و سیاست اصلی این جشنواره شناسایی تولیدات هنری در حوزه دفاع مقدس در استان ها و شهرستان های مختلف کشور است.

ایزد دوست با اشاره به فراخوان جشنواره فانوس تصریح کرد: به فراخوان این جشنواره از ابتدای بهمن ماه و تا پایان اردیبهشت ماه است و آثار دریافتی بررسی و به مراحل بعدی ارسال می شود. اصفهان در رابطه با این جشنواره هرسال تولیدات و اثار هنری بسیار خوبی دارد امسال نیز 88 اثر از اصفهان برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: از خرداد ماه تاکنون مسوولین در دبیرخانه مرکزی درحال بررسی آثار هستند و در حدود 20 اثر از اصفهان به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.

ایزد دوست با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در یکشنبه 11 آبان ماه، تاکید کرد: رسم بر این بوده که هر سال جشنواره در یک استان برگزار شود و میزبان جشنواره امسال نیز شیراز بود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره در شیراز با حضور شرکت کنندگان استان فارس برگزار می شود و سایر استان ها به صورت وبینار در این جشنواره شرکت می کنند. همچنین جوایز هنرمندان برتر در هر استان توسط مدیران کل حفظ آثار استان ها که نمایندگان سردار کارگر هستند به آنها اهدا می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم از 20 اثر استان اصفهان که به مرحله نهایی رسیدند، حداقل 50 درصد به عنوان اثار برتر انتخاب شوند. 

مدیر هنری و امور سینمایی مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اصفهان در خصوص حضور آثار هنرمندان استان در جشنواره فانوس،اظهار کرد: در بخش هنرهای نمایشی شامل تئاثر خیابانی چهار اثر، بخش رادیویی شاخه پادکست یک اثر، بخش موسیقی و سرود، سه اثر، بخش هنرهای تجسمی دو اثر، در بخش فیلم و سینمایی، سه اثر؛ در بخش آزاد شاخه فیلنامه، موسیقی بی کلام و عکس چهار اثر کاندید داشتیم.

ایزددوست افزود:در روز یکشنبه و همرا با اختتامیه چهارمین جشنواره فانوس، از پوستر و فراخوان پنجمین جشنواره فانوس به میزبانی مشهد در سال آینده رونمایی میوشد.

وی با اشاره به کاهش تعداد آثار ارسالی استان اصفهان نسبت به سال گذشته،گفت: نسبت به سال گذشته تعداد آثار استان از 124 اثر به 80اثر کاهش یافته است که می توان گفت به علت مشکلات و محدودیت های ناشی از ویروس کرونا بوده است. اما خوشبختانه تعداد آثار برگزیده ما نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است که نشان از بالا رفتن کیفیت آثار هنرمندان اصفهانی دارد.
ایزد دوست خاطرنشان کرد: حوزه دفاع مقدس حوزه جذاب و بی انتهایی است اما برای تولیدات هنری هزینه زیادی نیاز دارد و باید دستگاه های متولی از هنرمندان در این راه حمایت کنند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها