محکومیت حمله به شهر بردع توسط سفارت ایران در باکو

سفارت ایران در باکو حمله به شهر بردع را محکوم و اعلام کرد: حمله به شهرها و مردم بیگناه خلاف موازین حقوقی و هنجارهای شناخته شده بین المللی و در زمره جنایات جنگی است که هر چه سریع تر باید متوقف شود.
کد خبر: ۴۲۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ - 28October 2020

محکومیت حمله به شهر بردع توسط سفارت ایران در باکوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امشب در بیانیه‎ای حمله به شهر بردع (Barda) را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو حمله به شهر بردع را که ده ها کشته و زخمی از غیر نظامیان بر جای گذاشت را به شدت محکوم می‌کند و ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، مجدداً تاکید می کند حمله به شهرها و مردم بیگناه خلاف همه موازین حقوقی و هنجارهای شناخته شده بین المللی و در زمره جنایات جنگی است که هر چه سریع تر باید متوقف شود.

بامداد یکشنبه ششم مهر دور جدید درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و علیرغم چند توافق آتش بس، هنوز درگیری‌ها بین دو کشور در جریان است.

جمهوری اسلامی ایران در این مدت تلاش های زیادی را برای توقف درگیری و برقراری آتش بس صورت داد و در همین خصوص ظریف در رایزنی‌های تلفنی با همتایان خود در این کشور آنها را به خویشتنداری و توقف درگیری ها دعوت کرد. از سوی دیگر حسن روحانی نیز رایزنی‌های تلفنی را با رئیس جمهور آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با ابراز نگرانی از وقوع این درگیری‌ها و با اعلام اینکه از نزدیک این درگیری‌های نظامی را دنبال می‌کند، ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری، بر توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس و انجام گفت‌وگو بین دو طرف درگیر تأکید و آمادگی خود را برای انجام گفت‌وگوها بین دو طرف اعلام کرد.

علاوه بر این آنگونه که خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد طرحی را آماده کرد که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد. ظریف روز گذشته اعلام کرد که این طرح تدوین و به تصویب مقامات عالی کشور رسیده است. گفتنی است، این طرح در سفر منطقه ای عراقچی معاون وزیر خارجه به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا پیگیری می شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار