نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

شهدای دانش‌آموز مجاهدانی پرطراوات و بانشاط معنوی بودند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شهدای دانش‌آموزی انسان‌هایی با طراوت و بانشاط معنوی بودند، گفت: این افراد در راه این انقلاب و اسلام جنگیدند و از خودگذشتگی کردند و عرصه جهاد را عرصه‌ای پرطراوت و بانشاط رقم زدند.
کد خبر: ۴۲۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ - 29October 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز در سنندج اظهار داشت: در زمان جنگ بخش عمده‌ای از شهدای ما شهدای را دانش‌آموز و دانشگاهی تشکیل داده‌اند که حال و هوای مدارس ما در آن زمان حال و هوای شهدایی داشت.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان متدین و انقلابی داوطلبانه به جنگ می‌رفتند تا از آب و خاک این کشور دفاع کنند، افزود:  در زمان جنگ طراوت و نشاط حرف اول را می‌زد و فرماندهان جنگ در آن زمان سن کمی داشتند و با سن کم جنگ را مدیریت و فرماندهی می‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه جنگ پیر و جوان نمی‌شناخت، عنوان کرد: دانش‌آموزان حضور پرنشاط‌تری داشتند که جویای معنویت بودند بنابراین عرصه جهاد عرصه‌ای پرطراوت به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اسامی برخی شهدا که در سن ۱۷ سالگی فرمانده گردان می‌شدند اضافه کرد: شهدای دانش‌آموزی انسان‌هایی با طراوت و بانشاط معنوی بودند که در راه این انقلاب و اسلام جنگیدند و از خودگذشتگی کردند.

پورذهبی اضافه کرد: این یادواره‌ها برای آن است که مجاهدات شهدا و رزمندگان ما یادآوری و زنده شود و نسل امروز بدانند که در زمان جنگ چه مجاهدات و رشادت‌هایی شکل گرفته است.

در این مراسم از خانواده شهدا تجلیل و مزار شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز عطرافشانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها