مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

شهید فهمیده الگوی ولایت‌مداری برای جوانان است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: شهید حسین فهمیده یکی از الگوهای ولایت‌مداری برای جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۴۲۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ - 29October 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، «رشید قربانی» مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز اظهار داشت: هشتم آبان حسین فهمیده به شهادت می‌رسد و روز ۱۳ آبان نیز روز تسخیر لانه جاسوسی بوده که این هفته به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است. 

وی با بیان اینکه حسین فهمیده الگوی برای دانش‌آموزان همسن خودش است، افزود: باید از این شهید نوجوان الگو گرفت چرا که با شور و شوق در برنامه‌های انقلابی شرکت و جان خود را برای دفاع از این مملکت فدا کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: حسین فهمیده با حضور در جبهه جنگ و بستن نارنجک به خود موجب ترس دشمن و عقب‌نشینی آنها شد و محاصره‌ای را در هم شکست.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی امسال با عنوان «دانش‌آموز انقلابی و مقاومت و استکبارستیزی» نامگذاری کرده‌اند که اگر بخواهیم شعار امسال را با جانفشانی و ایثار شهید فهمیده همتراز کنیم، باید دانش‌آموزان ما این حصوصیات را از جمله انقلابی بودن را داشته باشند.

قربانی بیان داشت: دانش‌آموزان باید نسبت به امور فردی، اجتماعی و جامعه احساس مسوولیت کنند و در کنار آن بخوبی درس بخوانند و در هر شرایطی نشان دهند که در راستای رسالت اسلامی کشور حرکت می‌کنند.

قربانی گفت: مهمترین انتقاد و اعتراض، مخالفت و دشمنی دشمنان ما این است که یا باید تسلیم آنها شویم و یا مقاومت داشته باشیم و باید دانش‌آموز انقلابی به مسائل مختلف فکر کند و حس پرسش‌گری را در خود رشد دهد که چرا دشمن بدنبال تسلیم و شکست ماست.

وی با بیان اینکه اگر دانش‌آموزان بتوانند پرسشگر باشند و نسبت به مسائل روز حساس باشند می‌توانند روی پای خود بایستند، عنوان کرد: دانش‌آموزان باید درک، بصیرت و آگاهی خود را بالا ببرند.

این مسئول ادامه داد: شهیدان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کردیم و راهی بجز مقاومت و ثبات و اصرار روی آموزه‌های دینی‌مان نداریم در غیراینصورت به خون شهدا کم توجه بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امید دانش آموزان با ایثار، درس خواندن، احساس مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه رسالت خود را پیش ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار