فریاد خشم دانشگاهیان و حوزویان در پی توهین به پیامبر اسلام

اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) و در پی آن حمایت اسلام ستیزانه مکرون از این اقدام، واکنش جامعه حوزوی و دانشگاهی ایران را به دنبال داشت.
کد خبر: ۴۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ - 29October 2020

فریاد خشم دانشگاهیان و حوزویان در پی توهین به پیامبر اسلامبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اهانت مجدد یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اسلام (ص) آن هم در روز‌های منتهی به سالروز ولادت ایشان، قلب مسلمانان جهان را بار دیگر به درد آورد و از روز گذشته واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. علاوه بر اهانت صورت گرفته از سوی نشریه شارلی ابدو، حمایت امانوئل مکرون؛ رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام سخیف و سخنان اسلام‌ستیزانه او خشم مسلمانان را برانگیخت.

در پی این اقدام دانشگاهیان، حوزویان، تشکل‌های دانشجویی و … با صدور بیانیه‌های متعددی نسبت به هتک حرمت صورت گرفته واکنش نشان دادند. از طرفی بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران نسبت به مواضع انفعالی وزارت امور خارجه انتقاد کرده و خواستار اقدام فوری، قاطع و اخراج سفیر فرانسه و عدم سکوت در این باره شدند.

حوزویان نیز خواستار موضع گیری قوای سه گانه در برابر این توهین و اسلام‌ستیزی دولت فرانسه و نیز همچنین تحریم کالا‌های فرانسوی شدند.

واکنش دانشگاهیان و حوزویان در پی اهانت به پیامبر مکرم اسلام را در متن زیر می‌خوانید.

ادعای دروغ آزادی بیان/ محکومیت اساتید به دلیل سوال از هلوکاست

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ضمن محکوم کردن هتک حرمت صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر اسلام، گفت: ادعای دروغین آزادی بیان در حالی از سوی سیاستمداران غربی مطرح می‌شود که اساتید دانشگاهی بابت سوال درباره «هولوکاست» به شدت محکوم می‌شوند و سرنوشتی نامعلوم پیدا می‌کنند.

وی افزود: حتی انتقاد از رشد و گسترش همجنس‌بازی که رفتاری به دور از شأن انسان‌هاست و حتی نمی‌توان نام آن را رفتاری حیوانی نامید، با برخورد شدید رسانه‌ها همراه می‌شود. اما در این جوامع به راحتی به مقدسات بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان توهین می‌کنند و دولتمردان غربی و آمریکایی و رسانه‌های آنها، در برابر این اقدام سکوت کرده‌اند.

رستمی تاکید کرد که لازم است تا بار دیگر، ملت‌های آزاده و مسلمانان در این مناطق و سایر نقاط جهان، نسبت به این اقدامات وقیحانه واکنش نشان دهند تا شاهد تکرار این مسیر توهین آمیز نباشیم.

انتقاد بسیج دانشجویی ۳۰ دانشگاه تهرانی به انفعال وزارت خارجه

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به همراه ۳۰ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در نامه‌ای به وزیر امور خارجه اعلام کردند؛ این بار ما دانشجویان مسلمان از شما خواستار اقدامی سریع و جدی وزارت امور خارجه در خصوص این هتک حرمت‌ها هستیم و دیگر اقدامات تزئینی، همچون محکوم کردن این توهین، قلوب جریحه دار ملت ما را ترمیم نخواهد کرد.

در ادامه این نامه آمده است؛ صدای دانشجویان و ملت مسلمان ایران را که خواستار اخراج سفیر فرانسه هستند به گوش جناب تان می‌رسانیم و از شما توقع اقدامی را که در خور نام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باشد، داریم. مع الوصف، هرگونه تسامح و انفعال شخص شما و مجموعه وزارت امور خارجه در برابر توهین‌های پیاپی به ساحت رسول گرامی اسلام، به هیچ عنوان، قابل قبول دانشجویان و ملت مسلمان و انقلابی ایران نخواهد بود.

خیابان نوفل لوشاتو را به خیابان نبی اکرم تغییر دهید

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز در نامه‌ای به رئیس و اعضای محترم شورای شهر تهران خواستار تغییر نام خیابان نوفل لوشاتو به خیابان خاتم النبیا و یا نبی اکرم شد. در بخشی از این نامه آمده است؛ پیشنهاد ما این است که شورای شهر تهران در اقدامی فوری و انقلابی، خیابان محل سفارت فرانسه؛ یعنی نوفل‌لوشاتو (فرانسه قدیم) را به نام‌هایی، چون «خاتم الانبیا» یا «نبی اکرم» تغییر دهد؛ تا شاید بتواند اندک نقشی را در جهت مقابله با اقدام شنیع صورت گرفته در توهین به ارزش‌های والای اسلامی و پیامبر مهربانی‌ها ایفا کرده باشد.

دانشگاهیان و حوزویان باید نقش بی بدیل خود را در دفاع از ساحت نورانی پیامبر ایفا کنند

در پی اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس نبی مکر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، دانشگاه امام صادق (علیه السلام) نیز واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: این روز‌ها اهانت بی شرمانه رئیس جمهور نابخرد فرانسه به ساحت ملکوتی رسول الله صلی الله علیه و آله، قلب میلیارد‌ها مسلمان و آزاده جهان را جریحه دار کرده است. این واقعه تلخ، دروغین بودن ادعای آزادی بیان و احترام به حقوق بشر توسط سردمداران غربی را بار دیگر به جهانیان نشان داد. دولتمردان غربی و اروپایی با اسلام ستیزی و توهین به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان حتی به اعلامیه جهانی به اصطلاح حقوق بشر نیز که خود سال‌ها بر طبل آن می‌کوبیدند، پشت پا زدند.

در این برهه حساس نقش علما و نخبگان و برجستگان عالم اسلام، نقشی تأثیر گذار و حساس است. امروز جوانان و دانشگاهیان و حوزویان عالم اسلام باید نقش بی بدیل خود را در دفاع از ساحت نورانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را ایفا نمایند. بی تردید امروز هرگونه دعوای بین مذاهب اسلامی بازی در نقشه شیطان خدمت و در راستای استکبار جهانی است.

امروز وظیفه عالمان و بزرگان اسلام بیداری و آگاهی بخشی به توده‌ی مردم و نقش نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان تبیین نقشه استعمارگران و استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی و نقش مردم هشیاری در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های شیطانی است. البته نباید از نقش وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر در محکومیت قانونی و پیگیری حقوقی این اقدام شنیع غافل بود.

ایده‌های لیبرالیستی و ترویج فاشیسم در اروپا به بن رسیده است

دانشگاه آزاد نیز بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است؛ توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص) و مسلمانان، اقدامی ساختاری و سیاسی در فرانسه برای توسعه اسلام‌هراسی و دیگرهراسی در غرب است؛ چرخش فرانسه به سمت دیدگاه‌های نژادپرستانه افراطیون راست‌گرا، به معنای به بن‌بست رسیدن ایده‌های لیبرالیستی و ترویج فاشیسم در اروپاست.

این فاجعه نتیجه فاحش تفکر به اصطلاح مدرنی است که مکرون رئیس‌جمهور فرانسه تحت سیطره خود درآورده و برای آنان ارمغانی جز شبیه‌تر شدن به جوامع غیرانسانی نداشته است. سقوط اخلاق و انسانیت در بین سردمداران مدعی لیبرالیسم و دموکراسی و ایجاد شکاف در بین ادیان نشانگر بی‌کفایتی آنان در اداره حکومت و ناتوانی و عجز در برابر خواسته‌های مردمی است.

هتک حرمت پیامبران در هر آئینی مذموم و ناپسند است

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها نیز در واکنش به اقدام اخیر رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از اقدام شنیع روزنامه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور نبی مکرم اسلام بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

هتک حرمت و اهانت به پیامبران در هر آئینی مذموم و ناپسند است و آنچه که امروز توسط مکرون با عنوان احترام متقابل به نظرات متضاد به اذهان مردم دنیا قبولانده می‌شود، همان اعمال جاهلانه‌ای است که از عمرش بیش از ۱۴۰۰ سال گذشته و هیچ ثمره‌ای برای رهروان آن نه تنها نداشته است بلکه زباله دان تاریخ مامن آنهاییست که سعی کردند، چهره‌ای مخدوش از نبی مکرم اسلام برای دیگران ترسیم کنند.

قوای سه گانه در برابر هتاکی به ساحت پیامبر اکرم موضع گیری کنند

آیت الله علی اکبر رشاد رئیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران در حاشیه جلسه درس خارج روز گذشته در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی و حمایت مکرون از این اقدام بی شرمانه، گفت: این حرمت شکنی و هتاکی قلب دو میلیارد انسان را در جهان جریحه دار کرد، فرانسه خود را چگونه مدعی مهد آزادی و گفتگوی تمدن‌ها می‌داند؟ چطور رئیس جمهور خام، خام سر و جوان سر به هوای فرانسه توهین به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) را آزادی نام می‌نهد؟ آیا این خود سلب آزادی و دموکراسی نیست؟

آیت الله رشاد در پایان بر موضع گیری قوای سه گانه در برابر هتاکی صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) تاکید کرد و گفت: مردم از مجلس انقلابی انتظارات بسیاری دارند امروز آن مجلس انقلابی کجاست که در مقابل این توهین صورت گرفته واکنش نشان دهد؟ لازم بود مجلس در برابر این اقدام صورت گرفته کالا‌های فرانسوی و شرکت‌های آن در جمهوری اسلامی را با تصویب یک قانون تحریم می‌کرد، آنان چهل سال است ایران را تحریم کردند چه می‌شود یکبار هم ایران آنان را تحریم کند تا طعم تحریم را بچشند.

هتاکی چیزی جز اقبال آزادی خواهان جهان به اسلام ندارد

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران نیز حمایت بیشرمانه مکرون رئیس جمهور فرانسه نسبت به هتاکی نشریه فرانسوی به بهانه آزادی بیان را محکوم و تقبیح و بیان کرد: این اقدامات مذبوحانه که به نیت اسلام هراسی شکل می‌گیرد، چیزی جز اقبال آزادی خواهان جهان به اسلام رحمانی در پی نخواهد داشت و این مصداق آیه شریفه است: وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.

حوزه‌های علمیه لایحه ضداسلامی امانوئل ماکرون را محکوم کرد

همچنین علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به این اهانت واکنش داد و گفت: حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن لایحه ضداسلامی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت او از اهانت به قرآن و بزرگ‌ترین پیامبر الهی انتظار دارد که فرهیختگان، شخصیت‌ها و مسئولان کشور‌های اسلامی و دیگر ادیان آسمانی با اقدام عاجل و قاطع خویش راه را بر این آتش‌افروزان بسته و زمینه‌های ارتقای وحدت و تعامل سازنده ادیان ابراهیمی را در جهان فراهم کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها