دفاع‌پرس بررسی کرد؛

«تقلب گسترده»؛ بهانه ترامپ برای آشوب در آمریکا

بسیاری از کارشناسان خبر از شکست رئیس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات پیش‌رو را می‌دهند، اما وی به همین راحتی میدان را خالی نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۲۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۲ - 31October 2020

«تقلب گسترده»؛ بهانه ترامپ برای آشوب در آمریکاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: وضعیت دونالد ترامپ در رقابت انتخاباتی با جو بایدن چندان خوب نیست و بسیاری از کارشناسان خبر از شکست رئیس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات پیش‌رو را می‌دهند.

فرید زکریا مجری برنامه «جی پی اس» و تحلیلگر شبکه خبری آمریکایی سی ان ان پیش بینی کرد که ترامپ با توجه به شکاف گسترده سیاسی در آمریکا به سختی از جو بایدن، شکست بخورد.

وی معتقد است که با توجه به سختی رقابت‌های انتخاباتی و دو قطبی شدن فضای این کشور و همچنین با یادآوری درستی پیش بینی‌اش در باره نتیجه انتخابات ۲۰۱۶، شرط می‌بندم که ترامپ در این دوره شکست خواهد خورد.

تحلیلگر شبکه خبری آمریکایی سی ان ان تاکید کرد که میزان تائید همگانی برای ترامپ با توجه به زمان برگزاری نظرسنجی‌ها، در پائین‌ترین سطح در مقایسه با روسای جمهور پیشین آمریکا قرار دارد.

زکریا درخصوص پیامد‌های پیروزی احتمالی ترامپ و احتمال آشوب در آمریکا تصریح کرد که یکی از تهدید‌های نگران‌کننده تصمیم‌های ترامپ، وجود نداشتن حد و مرز برای اوست و اینکه او دوست دارد کار‌هایی بکند که تاکنون هیچکس نکرده است، بنابراین اگر او نتیجه انتخابات را در ۲۰ ایالت به چالش بکشد و از ارتش خواستار اقدام شود، چه رخ خواهد داد؟

برخی از کارشناسان معتقدند که ترامپ با توجه به اطلاع از وضعیت نامناسب خود در نظرسنجی‌ها در حال تدارک شرایط برای عدم پذیرش نتایج است و به همین منظور موضوع تقلب در انتخابات را پیش کشیده است.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در سخنرانی انتخاباتی خود در پنسیلوانیا تاکید کرد که تنها راه شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری «تقلب گسترده» است و این آن چیزی است که در حال روی دادن است.

در آن سو جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با متهم کردن ترامپ به ایجاد شکاف در آمریکا، تصریح کرد که آنچه نمی‌توانیم انجام دهیم این است که خودمان را دچار تفرقه و شکاف کنیم؛ به نظر می‌رسد این تنها استراتژی است که این رئیس جمهور (ترامپ) می‌داند، اما هیچ کاری برای مقابله با آن نمی‌کند.

در پایان باید تاکید کرد که اوضاع آمریکا با وجود واکنش‌های زودهنگام و عجیب ترامپ نسبت به نتایج انتخابات اصلا خوب نیست و هر چه به اعلام نتایج انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) نزدیک می‌شویم به آشوب و هرج و مرج گسترده در این کشور هم نزدیک‌تر می‌َشویم و قطعا «تقلب گسترده» بهانه رئیس جمهور فعلی آمریکا برای آشوب در این کشور پس از عدم پیروزی در انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار