چهل‌سالگی سرو/

فرمانده شهیدی که حضرت علی (ع) به او بشارت شهادت داد

بی‌سیم‌چی شهید سید علی توکلی در خاطرات خود در خصوص حالات قبل از شهادت این فرمانده دفاع مقدس آورده است: شهید توکلی قبل از حضور در عملیات لیله‌القدر بسیار خوشحال بود. علت را که جویا شدم در جواب گفت: دیشب حضرت علی (ع) را در خواب دیدم که به من فرمودند سه روز دیگر شما به میهمانی من خواهی آمد.
کد خبر: ۴۲۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ - 29October 2020

فرمانده شهیدی که حضرت علی (ع) به او بشارت شهادت دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «سید علی توکلی» دومین فرزند خانواده سید هاشم توکلی در 16 اسفند 1341در مشهد به دنیا آمد.

با اوج گیری فعالیت‌های مردمی علیه رژیم طاغوت، علی هم مانند دیگر جوانان این مرزو بوم در تظاهرات حضور داشت و اکثر اوقات خود را صرف توزیع اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) و شعارنویسی می‌کرد.

بعد از پیروزی انقلاب و شکل‌گیری بسیج به عضویت این تشکل‌مردمی درآمد و در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در راستای صیانت از انقلاب اسلامی در شهر مشهد حضور فعال داشت.

با تأسیس سپاه پاسداران به اذن پدر عضو این نهاد انقلابی شد و در دستگیری عوامل ضد انقلاب در سطح شهر انجام وظیفه می‌کرد. عضویت او در سپاه، باعث ایجاد فاصله بین او و بسیج نشد و به صورت افتخاری در گشت‌های شب بسیج شرکت می‌کرد.

سید علی با استدلال و منطق، کسانی را که علیه انقلاب اسلامی سخن می‌گفتند، متقاعد می‌کرد. او همیشه مشکلات دوران انقلاب را با سختی‌های دوران صدر اسلام مقایسه می‌کرد و با یقین می‌گفت در آن دوران نیز مشکلاتی وجود داشته و عده‌ای در مسیر پیشرفت اسلام کارشکنی می‌کردند.

شهید سید علی توکلی در خصوص حقانیت انقلاب اسلامی عنوان می‌کرد: انقلاب اسلامی شکست‌ناپذیر است، زیرا امام زمان (ع) پشتیبان این انقلاب است.

با شروع جنگ تحمیلی تحول شگرفی در شخصیت سید علی توکلی ایجاد شد و همین امر باعث شد تا در جمع آوری کمک‌های مردمی برای جبهه انجام وظیفه کند. شوق پیوستن سید علی به رزمندگان، او را از خود بی‌خود کرده بود .

شهید توکلی نهایت هدف خود را دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حضور در جبهه به عنوان یک وظیفه می‌دانست. او معتقد بود زمانی می‌توانیم دِین خود را به انقلاب ادا کنیم که بجنگیم و قطعه قطعه شویم.

سید علی برای دفاع از اسلام و انقلاب در دوم آذر 1360 عازم گیلان‌غرب شد. وی در 18 بهمن 1360 جهت ادامه خدمت به تیپ ویژه شهدا مستقر در استان کردستان مأمور شد.

او در هر نامه و تلفن توصیه می‌کرد که در جوار حضرت رضا (ع) امام خمینی را دعا کنید و هنگامی که خود در سحرگاهان به نماز می‌ایستاد، برای پیروزی اسلام و سلامتی امام خمینی (ره) دعا می‌کرد.

او در مدت حضورش در جبهه، همیشه برای شهادت آماده بود و به دوستان خود توصیه می‌کرد برای رسیدن به این فیض عظیم او را دعا کنند. سید علی همواره به مادرش می‌گفت: دعای مادر در حق فرزند مستجاب می‌شود، پس برای شهادتم دعا کند تا من هم به این آرزو برسم.

سید علی توکلی در یکم تیر 1363 مصادف با سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) در درگیری با عناصر ضد انقلاب در عملیات «لیله‌القدر» در حالی که فرماندهی گردان حضرت رسول (ص) و فرماندهی محور لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت در سردشت به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در بهشت رضا در کنار دیگر همرزمانش به خاک سپرده شد.

بی‌سیم‌چی شهید توکلی در خصوص حالات او قبل از شهادت می‌گوید: شهید توکلی قبل از حضور در عملیات لیله‌القدر بسیار خوشحال بود. علت را جویا شدم، که او در جواب گفت: می‌خواهم به میهمانی بروم. دیشب حضرت علی (ع) را در خواب دیدم که به من فرمودند: سه روز دیگر شما به میهمانی من خواهی آمد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار