افزایش اختلافات دو حزب حاکم کردستان عراق

یک منبع آگاه اعلام کرد که پس از بیانیه اخیر نیرو‌های امنیتی منطقه کردستان عراق، اختلافات سیاسی بین دو حزب سیاسی حاکم بر این منطقه افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۲۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ - 29October 2020

افزایش اختلافات دو حزب حاکم کردستان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع آگاه امروز (پنجشنبه) از افزایش اختلاف حزب‌های «اتحاد دموکراتیک» و «اتحادیه میهنی» کردستان عراق خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «پس از بیانیه اخیر نیرو‌های امنیتی اقلیم، اختلافات سیاسی بین دو حزب سیاسی حاکم بر کردستان افزایش یافته است؛ زیرا پیش از انتشار بیانیه، با هم مشورت نکرده بودند».

وی ادامه داد: «حزب دموکرات کردستان با نمایندگان اتحادیه میهنی کُرد در شورای امنیت منطقه کردستان مشورت نکرده بود».

این منبع تصریح کرد، اختلاف بین دو حزب از مدت‌ها پیش آغاز شد؛ زیرا اتحادیه میهنی به اینکه در داخل نهاد‌های امنیتی کردستان نیروی کمی دارد و تصمیمات امنیتی کردستان در انحصار «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر این منطقه است، معترض است.

نیرو‌های امنیتی کردستان عراق موسوم به «آسایش» دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که عاملان قتل یک دیپلمات را در اربیل بازداشت کردند و مانع ترور یک مسئول محلی در کردستان شدند.

این نیرو‌ها خبر دادند که طی روز‌های گذشته دو عملیات تروریستی را خنثی کردند و چندین نفر را که با این عملیات‌ها در ارتباط بودند، بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این بیانیه، در عملیات نخست، 12 فرد وابسته به حزب کارگران کردستان بازداشت شدند که در حمله به کنسولگری در اربیل دست داشتند. در پی این حمله، یک دیپلمات کشته شد.

در این بیانیه تأکید شد، پس از چهار ماه پیگیری، نیرو‌های امنیتی کردستان توانستند 12 نفر را بازداشت کنند. دو نفر از این افراد، در سوریه بازداشت شدند.

گفته شده، پس از یک سال تحقیقات، عملیات دوم انجام شد و نیرو‌های امنیتی موفق شدند هشت نفر را بازداشت کنند؛ این افراد شهروندان عراقی بودند که قصد داشتند یکی از استانداران کردستان را ترور کنند و بدین ترتیب، موجب ناامنی شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار