امیر «محمد چقاجردی» درگذشت

رئیس اسبق اداره ششم ارتش دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۲۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ - 29October 2020

امیر سرتیپ دوم «محمد چقاجردی» دار فانی را وداع گفتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «محمد چقاجردی» رئیس اسبق اداره ششم (ارتباطات و الکترونیک) ارتش دار فانی را وداع گفت.

بنا بر این گزارش، امیر چقاجردی در سال 1324 در اصفهان چشم به جهان گشود و در سال 1345 به استخدام ارتش درآمد.

وی یکی از نخبگان حوزه ارتباطات نظامی و کشوری بوده و با بیش از 14 سال خدمت به عنوان رئیس اداره ششم (ارتباطات و الکترونیک) ارتش، خدمات ارزنده و ماندگاری برای ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته است.

امیر چقاجردی در راه اندازی سامانه های ارتباطی نیروی هوایی و ستاد ارتش پس از خروج مستشاران خارجی، با جدیت فراوان فعالیت داشت و نقش مهم و تأثیرگذاری در حاضر بکاری تجهیزات اربتاطی و مخابراتی و برقراری ارتباطات در دوران هشت سال دفاع مقدس در قرارگاه ها و نیروها ایفا کرد که عامل مؤثری در پیروزی‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود.

آن مرحوم از دانش بالای تخصصی و نظامی برخوردار بود و در طول خدمت، منشأ تحول اساسی در ارتباطات ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

امیر چقاجردی از اساتید به‌نام در عرصه مدیریت ارتباطات در ارتش جمهوری اسلامی ایران و خارج از آجا بوده که در همین راستا آن مرحوم در تعامل نزدیک با مراکز تحقیقاتی و دانش‌بنیان و ارتقاء سطح ارتباطات راهبردی عملیاتی و تاکتیکی تلاش شایان توجهی داشت.

مرحوم چقاجردی فردی مؤمن، اخلاق‌مدار، صدیق، مردمی و متخصص بود و شاگردان زیادی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت کردند.

این رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس روز چهارشنبه هفتم آبان‌ماه 1399 دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار