خطیب مسجدالاقصی در وبینار کنفرانس بین‌المللی وحدت:

اهانت به مقدسات نشانگر حماقت غرب است/ توهین به پیامبر اسلام، توهین به همه انبیاست

خطیب مسجدالاقصی گفت: ما اقدامات غرب را در خصوص انتشار این کاریکاتورهای توهین کننده و آزار دهنده محکوم می‌کنیم. این اقدامات به معنی سرشکستگی، ورشکستی، تنزل اخلاقی و حماقتی است که غرب علیه دین عظیم اسلام به آن دست می‌زند.
کد خبر: ۴۲۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ - 29October 2020

اهانت به مقدسات نشانگر حماقت غرب است/ توهین به پیامبر اسلام، توهین به همه انبیاستبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی‌ فلسطین در سخنرانی خود در وبینار کنفرانس، اظهار داشت: بنده از آستان مقدس مسجدالاقصی به عنوان اولین قبله و دومین مسجد اسلام و سومین حرمی که مسلمانان رو به سوی آن می‌گذارند، به شما درود می‌فرستم.

وی ادامه داد: این مناسبت، مناسبتی سالانه و عطرانگیز است که در آن سالروز ولادت حضرت حبیب‎الله،‌ نبی مکرم اسلام (ص) را گرامی می‌داریم. پیامبری که خدای متعال، جایگاه و مرتبه اش را بالا برد، آنجا که در قرآن کریم در باره ایشان می‌فرماید: ورفعنا لک ذکرا؛ خدای تعالی، رسالت والا و فراگیر خود را بر دوش ایشان گذاشت و در این باره در قرآن می‌فرماید: "ما ارسلناک الا رحمة للعالمین.

خطیب مسجدالاقصی تأکید کرد: بلی. ایشان، رحمتی الهی هستند که به تمام بشریت تقدیم شده‌اند؛ نه فقط برای عرب زبان‌ها و مسلمانان، بلکه هدیه‌ای خدایی برای تمام بشریتند. ایشان، رحمتی برای همگان هستند. در نتیجه، مسلمانان می‌بایست که این مناسبت عطر انگیز را به منظور اقتدا به این پیامبر عالیقدر علیه الصلاة و السلام زنده نگاه دارند.

وی افزود: ما همراه با زنده نگاه داشتن این مناسبت، باید سیره نبوی را در دستور کار خود قرار داده و هر خانه مسلمان را نصیحت و تشویق کنیم که یک کتاب از سیره نبوی داشته و در کنار قرآن کریم آن را خوانده و بدان عمل کنند.

شیخ صبری تأکید کرد: ای علمای والا مرتبه، ما اکنون در حالی ولادت با سعادت نبی اکرم را گرامی می‌داریم که غرب حمله‌ای وحشیانه را علیه اسلام به راه انداخته و این بدان معناست که غرب در گذشته و اکنون در حال سم پراکنی است؛ بویژه فرانسه که تاریخی سیاه دارد. فرانسه که از آن در قرون وسطی، جنگ‌های صلیبی علیه مسلمانان به راه افتاد.

وی یادآور شد: همچنین در عصر اخیر و در الجزایر، یک میلیون مسلمان در نتیجه ظلم استعمارگران فرانسوی به شهادت رسیدند. فرانسه به شکل خاص و کل غرب به شکل عام، تلاش دارند که از قدر و منزلت پیامبر گرامی اسلام (ص) از طریق انتشار طرح‌های کاریکاتوری بکاهند.

خطیب مسجد الاقصی اظهار داشت: هدف آن‌ها از انتشار این کاریکاتور‌ها، ناسزاگویی و به سخره و استهزاء گرفتن بوده و این آزار دهنده است. این اقدام، با مبدأ آزادی عبادت و آزادی اندیشه و بیان در تعارض و تناقض است.

وی گفت: ما، اقدامات غرب را در خصوص انتشار این کاریکاتورهای توهین کننده و آزار دهنده محکوم می‌کنیم. این اقدامات به معنی سرشکستگی، ورشکستی، تنزل اخلاقی و حماقتی است که غرب علیه دین عظیم اسلام به آن دست می‌زند.

شیخ صبری خاطرنشان ساخت: ما تاکید می‌کنیم که دین ما، دین تسامح بوده و دینی است که نبوت تمامی انبیاء و پیامبران را به رسمیت می‌شناسد؛ از این رو، توهین به رسول گرامی اسلام (ص)، توهین به تمام انبیاء و پیامبران است؛ همه آن‌ها یک نور واحد هستند. این همان نبوتی است که خداوند تعالی به آن‌ها عطا فرموده است.

وی مطرح کرد: ای برادران عزیز؛ ما بار دیگر از شما تشکر کرده و تاکید می‌کنیم که همه ما بر این میثاق استواریم که اصول و مبادی خود را در فلسطین حفظ کنیم و هیچ توجهی به تطمیع‌ها و معامله قرن نداریم. ما ان شاءلله بر این پیمان و میثاق، دوشادوش یکدیگر باقی خواهیم بود؛ خطیب مسجد الاقصی عنوان کرد: إن هذه امتکم امة واحدة؛ آری، تمام مسلمانان یک امت واحد، یک جسم واحد و یک بنیان واحد هستند. همانگونه که رسول الله (ص) بر آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: از شما برادران عزیز در مجمع تقریب مذاهب، تشکر می‌کنم؛ همچنین یاد می‌کنم از آیت الله فقید شیخ تسخیری که با خداوند تعالی با آرامش کامل ملاقات کرد. خدای عز و جل او را در رحمت واسعه خود قرار دهد چرا که او شنوده و پاسخ دهنده است. همچنین به همگان به مناسبت وفات ایشان تسلیت عرض می‌کنم. خداوند تعالی به شما جزای خیر عطا کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار