بیانیه نهاد رهبری و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور؛

حمله غرب به اسلام ناشی از گسترش آن است

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور طی بیانیه‌ای اهانت فرانسه به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.
کد خبر: ۴۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 30October 2020

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور طی بیانیه‌ای به‌مناسبت هفته وحدت و همچنین در واکنش به هتاکی رئیس جمهور فرانسه به ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص) اعلام کرد: حمایتِ علنی ماکرون از تداومِ انتشارِ تصاویرِ موهن نشریه شارلی ابدو، به بهانه آزادی بیان، نه تنها نقض حقوق بشر و جریحه دار کردن عواطف قریب به دو میلیارد مسلمان و تمامی آزادگان جهان است بلکه تعمیم تروریسمِ برآمده از دامانِ پلیدِ خودِ غربی‌ها به کلیّت دینِ مبینِ اسلام نیز تلاش وقیحانه دیگری برای مسخ حقیقت است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ ﴿ توبه۳۳﴾

او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!

در حالی که عالم اسلام به مناسبت زادروز میلاد پر برکت پیامبر صلح و رحمت (ص) و ششمین آفتاب آسمان ولایت، امام صادق (ع)، هفته وحدت را به عنوان حبل المتین وحدت و اتحاد امت واحده اسلام به جشن نشسته است، مدتهاست که گفتمان خودمحورانه غربِ به اصطلاح اومانیست، با نفی خدامحوری و گام نهادن در وادی شرک و دورویی، دچار چنان سردرگمی و سرگشتگی‌ای شده است که تناقضِ آشکار در گفتار و رفتارِ بسیاری از سردمداران آن، کمترین نشانه مفتضحانه آن است.

علاوه بر تلاش غربی‌ها برای انحراف افکار عمومی از قضایای اصلی جهان اسلام به‌ویژه موضوع فلسطین و قدس از سویی و هروله خائنانه برخی سران کشور‌های منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر از سوی دیگر، بیش و پیش از هرچیز نشان دهنده نگرانی غرب از گسترش اسلام و تبدیل شدن آن به فرهنگ و تمدن غالب جامعه جهانی ست.

برای درک این وضعیت، تمرکز در گفتمان شناسی غرب با شعار‌های ظاهراً جذابی همچون آزادی بیان، جدایی دین از سیاست، حقوق بشر و... و مقایسه آن با رفتارشناسی و رویکرد عملی غرب، به ویژه با تحلیلِ رفتارِ دوگانه آنان در برخورد با پرسشگران و پژوهشگران حوزه‌هایی همچون هولوکاست (از جمله پروفسور روژه گارودی) از سویی و حمایت از هتاکی‌های بی هنران نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) کفایت می‌کند؛ و البته همانگونه که در نامه رهبری فرزانه انقلاب (دامت برکاته) به جوانان فرانسه اشاره شده پرسش بزرگ این ماجرا همین است که " چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است"؟! و بی تردید، موج زدنِ نفاق و دورویی، در بیانات بی خردانه این روز‌های امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرنسه، از آشکارترین مصادیق چنین خودمحوری، سرگشتگی و تناقضی است.

حمایتِ علنی ماکرون از تداومِ انتشارِ تصاویرِ موهن نشریه شارلی ابدو، به بهانه آزادی بیان، نه تنها نقض حقوق بشر و جریحه دار کردن عواطف قریب به دو میلیارد مسلمان و تمامی آزادگان جهان است بلکه تعمیم تروریسمِ برآمده از دامانِ پلیدِ خودِ غربی‌ها به کلیّت دینِ مبینِ اسلام نیز تلاش وقیحانه دیگری برای مسخ حقیقت است. اگر چه  «و مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین» (آل عمران ۵۴)

واکنش صریح و سریع طیف وسیعی از مردم و مسوولین جهان اسلام و راه اندازی پویش بزرگ تحریم کالا‌های فرانسوی در برخی نقاط امت اسلامی کمترین تاوانی است که سردمداران پرمدعا و هتّاکِ غرب را مجبور به عذرخواهی و دست کشیدن از تداوم این بی حرمتی‌ها خواهد کرد.

در این میان، اهمیتِ واکنش و نقشِ ویژه قشر نخبگانی و دانشگاهیان امت اسلام، به عنوان مدافعان فکری، فرهنگی و اجتماعی حریم امت اسلام، به ویژه در سنگر روشنگری و مطالبه گری بر کسی پوشیده نیست.

از این رو، جامعه اساتید متعهد و مسلمان دانشگاه پیام نور ایران، ضمن اعلام حمایت و همبستگی با تمام تحرکات و پویش‌های امت اسلام علیه این دست هتاکی ها، جامعه علمی کشور را به روشنگری، کنش گری و پیوستن به پویش مقابله با اسلام ستیزی، با اقداماتی از قبیل:

۱- مطالبه گری از مسئولین کشور‌های اسلامی برای اخراج یا احضار اعتراضی سفیر فرانسه

۲-روشنگری در ابعاد مختلف تقابل گفتمانی غربِ خودمحور با اسلام خدامحور

۳- تلاش برای ترویج تحریم کالا‌های فرانسوی و سایر کشور‌های مشابه

۴- پیگیری حقوقی برای جرم انگاری هرگونه هتک حرمت و توهین به مقدسات ادیان توحیدی به بهانه‌ی آزادی بیان در عرصه‌ی بین الملل

۵- اعلام عشق و دلسپردگی به پیامبر اسلام با انتشار نوشته‌ها و تصاویر مناسب به ویژه در پروفایل‌های شخصی در فضای مجازی و...
فرا می‌خواند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار