حضور نیرو‌های آلمانی در عراق به بهانه «مبارزه با داعش» تمدید شد

پارلمان آلمان حضور ۵۰۰ نیروی نظامی این کشور در عراق را به بهانه مبارزه با داعش، به‌مدت ۱۵ ماه تمدید کرد.
کد خبر: ۴۲۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ - 30October 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پارلمان آلمان روز جمعه حضور نیرو‌های این کشور در عراق را تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ (دی ماه ۱۴۰۰) و به مدت ۱۵ ماه تمدید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «تله‌ریپورتر»، با اتخاذ این تصمیم از سوی پارلمان آلمان ۵۰۰ سرباز این کشور به بهانه مبارزه با داعش در عراق باقی خواهند ماند.

باقی ماندن این سربازان عضو ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، با ۴۳۱ رأی موافق نمایندگان پارلمان آلمان به تصویب رسید.

«آنه‌گرت کرامپ - کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان پیش‌تر در این زمینه گفته بود: «حتی در در دوره شیوع کرونا، داعش فعالیت‌های تروریستی را ادامه داد. بنابر این، فشار نظامی بر داعش باید ادامه باشد».

آموزش به خدمه نیروی هوایی عراق، تأمین هواپیما‌های سوخت‌رسان نظامی، به کار گیری رادار‌های ردیابی موشک و هواپیما و نقل‌وانتقالات هوایی، از جمله وظایف اصلی این نیرو‌های آلمانی هستند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان چندی پیش در دیدار با «مصطفی الکاظمی» گفت: «داعش همچنان تهدیدی برای منطقه و قطعاً فراتر از آن است. می‌خواهم این مسئله را شفاف کنم که آلمان حامی نزدیک عراق است».

این در حالی است که دی ماه سال گذشته، پس از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیرو‌های قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان بیگانه از این کشور را تصویب کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها