نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

راهکار‌های تقویت وحدت شیعه و سنی/ باید در برابر دشمنان «سخت و ید واحده» باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی به ارائه راهکار‌های تقویت وحدت جامعه اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۴۲۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ - 31October 2020

راهکار‌های تقویت وحدت شیعه و سنی/ باید در برابر دشمنان «سخت و ید واحده» باشیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‎پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گفت‌وگویی به راهکار‌های تقویت وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و اظهار داشت: آیه شریفه ۱۰۷ در سوره انبیاء «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ»؛ (ای رسول ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی) یکی از محور‌های وحدت امت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) رحمت برای عالمیان است، گفت: بزرگانمان همواره سفارش کرده که «رَحْمَهً لِلعالَمین» مختص پیامبر اکرم (ص) است؛ خداوند متعال پیامبر خوبی‌ها را آورده تا امت اسلام از ملاطفت و مهربانی بهره‌مند شوند.

وی به اقدامات پیامبر (ص) در زمینه وحدت امت اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر همه ما به مهربانی، دوستی، هم‌زیستی و دل‌سپردن به یکدیگر توجه کرده، به این معنا پی برده که دیگر کسی به کسی تکفیر و اعلام انزجار نمی‌کند و کسی فتوای قتل یا مرگ افراد را صادر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: باید به‌جای اختلافات عقیدتی، مشکلات فکری و اعتقادی وحدتمان را حفظ و به یکدیگر محبت و مهر بورزیم و در دایره اختلافات به بحث مسالمت‌آمیز و مباحثه به کار بپردازیم چراکه انزجارکردن و تنفرورزیدن از شخصیت مسلمانان شیعه و سنی به دور است.

وی با بیان اینکه جان، مال و ناموس مسلمان شیعه و سنی محفوظ، محترم و کسی حق اهانت به یکدیگر را ندارد، عنوان کرد: وقتی انسان‌ها یکدیگر را دوست داشته باشند و به خوی انسانی‌شان مراجعه کنند، هیچ‌وقت کشتار، قتل‌ها، اختلافات و تنگ‌نظری‌ها که اکنون در دنیا وجود دارد، در جامعه اسلامی اتفاق نمی‌افتد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تمام مشکلات کنونی دنیا ناشی از دخالت‌های استکبار جهانی، تبعیض، بهره‌مندی عده‌ای خاص و تنگی معیشت است؛ اظهار داشت: متأسفانه این‌ها از سوی ابرقدرت‌ها و کشور‌های زورگو اعمال می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود که همه با لطف و مرحمت به یکدیگر نگاه کرده و در برابر دشمن «وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» سخت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان کرد: امیدوارم عامه مسلمانان جهان اسلام پیروان راستین نبی مکرم اسلام (ص) و با تکیه بر این معنا که پیامبر گرامی اسلام (ص) محور وحدت و با جلوه رحمانیت خود می‌تواند امت اسلام را به یکدیگر نزدیک کرده، در برابر جبهه‌ای که تنگ‌نظرانه اجازه نفس کشیدن به مردم مستضعف و رنج‌کشیده دنیا را نمی‌دهد، مقابله و امت واحده تشکیل شود.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار