شهید «ابراهیم رشید پردل»:

خواسته خود ماست که در راه خدا به سعادت و شهادت برسیم

شهید «ابراهیم رشید پردل» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: نمی‌خواهم کسی برای من لباس سیاه به تن کند و خودتان را عزادار جلوه ندهید که دشمنان انقلاب خوشحال باشند، بگذارید بفهمند که خواسته خود ماست که در راه خدا به سعادت و شهادت برسیم و راه حسین را بپیماییم.
کد خبر: ۴۲۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ - 31October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «ابراهیم رشید پردل» در 20 شهریورماه 1336 در تبریز به دنیا آمد. وی پس از آغاز دفاع مقدس به جبهه‌های نور اعزام شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی سر انجام در تاریخ 27 تیرماه 1361 در شلمچه به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

ولا تقوا لمن یقتل سبیل‌الله امواتا بل احیا و لکن لا تشعرون - قرآن کریم

آنان که در راه خدا پیکار کرده و کشته می‌شوند مرده نپندارید بلکه آنان زنده‌اند و شما نمی‌توانید درک کنید.

سلام و درود فراوان به امام‌زمان(عج) و نایبش امام امت خمینی کبیر و سلام به خانواده‌های شهدا و به خصوص پدران و مادران شهیدان که چنین قرزندان پاک و معصوم به اسلام مبین و به جامعه تحویل دادند که در راه خداوند و اسلام و دین خودشان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شوند و فی سبیل‌الله بجنگند.

وصیت‌نامه برای خانواده:

مادر و برادر و خواهران اولا هرچه در توان دارید از روحانیت و امام امت پشتیبانی کنید. در این حمله پیروزمندانه که برای بصره شروع می‌شود ممکن است اتفاقی بیافتد که جنازه من به دست شما نرسد اگر چنین شد هیچ ناراحت نشوید و به یاد شهدای کربلا بیوفتید و هر وقت دلتان گرفت به وادی رحمت بروید و به تمام شهدا رحمت بفرستید که روح ما با آن‌ها یک‌جا است، آن وقت دلهایتان آرام می‌شود.

من هیچ‌وقت نمی‌خواهم کسی برای من لباس سیاه به تن کند و خودتان را عزادار جلوه ندهید که دشمنان انقلاب خوشحال باشند، بگذارید بفهمند که خواسته خود ماست که در راه خدا به سعادت و شهادت برسیم و راه حسین را بپیماییم.

من از تمام پدران و مادران و برادران و خواهران تقاضا می‌کنم روزهای جمعه در نماز جمعه و در تشییع جنازه‌ها برای کوری دشمنان اسلام شرکت کنید. برادران و دوستان مسجد هم که باهم در مسجد فعالیت می‌کردیم و مراجعه‌کنندگان مسجد مرا ببخشند که در موقع اعزام به جبهه، حلالی نگرفتم.

از تمامی برادران و خواهرانی که از برخورد من ناراحت شده‌اند تقاضای عاجزانه دارم که مرا حلال کنند. ان‌شاءالله

وصیت‌نامه برای برادران مسجد:

سلام و درود فراوان به برادران مسجد شهید «پاسیار»، برادرانی که باهم در مسجد فعالیت می‌کردیم، برای شما یک پیام دارم، تمام کارهای مسجد فعالیت می‌کردیم. برای شما یک پیام دارم تمام کارهای مسجد را تا توان دارید بجا آورید و یکی هم که آن پیرمردی که هرماه از صندوق مستمندان پول می‌گرفتم و می‌دادم هر ماه پولش را بگیرید و بدهید.

در پشت جبهه با منافقان مبارزه را شدیدتر کنید و برای امام دعا کنید، از علما و از بچه‌های کوچک خیلی مواظبت کنید چون این‌ها هستند که در آینده وضع اسلام را روشن‌تر می‌کنند. دیگر عرضی ندارم.

می‌بخشید که نامه را خراب نوشتم چون وقت بیشتری نداشتم در این حال که نامه را می‌نویسم به خط مقدم عازم هستیم تا راه کربلا را به روی مسلمانان باز کنیم. والسلام

مرگ بر صدام، درود بر خمینی، سلام بر شهیدان

ما راست قامتان، جاودانه تاریخ خواهیم ماند - شهید بهشتی

ابراهیم رشید پردل

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار