سردار جلالی در شورای معاونین پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش:

نهادینه‌سازی تفکر پدافند غیرعامل در سرفصل‌های آموزشی/ شبکه شاد موجب جهش آموزش برخط در کشور می‌شود

سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک سبک زندگی است، گفت: مطالبه ما نهادینه سازی تفکر پدافند غیرعامل در سرفصل‌های آموزشی است.
کد خبر: ۴۲۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ - 31October 2020

نهادینه‌سازی تفکر پدافند غیرعامل در سرفصل‌های آموزشی/ شبکه شاد موجب جهش آموزش برخط در کشور خواهد شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار غلامرضا جلالی در شورای معاونین پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش که روز شنبه ۱۰ آبان ماه با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل چرخه مکمل دفاع کشور است که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۲ تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل مسئول ارتقا آمادگی دفاعی در بخش نظامی است که آموزش و پرورش با توجه به تاثیر خود در فرهنگ سازی در جامعه می‌تواند در تبیین و آشنایی با مفهوم و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل نقشی حیاتی ایفا کند.

دفاع غیرعامل یک نگاه، تفکر و یک سبک زندگی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دفاع غیرعامل یک نگاه، تفکر و یک سبک زندگی است پدافند غیرعامل را مروج روح همکاری جمعی و یک مهارت اجتماعی دانست.

سردار جلالی متذکر شد: در برنامه ششم توسعه کشور، ماده ۵۸ قانون احکام دائمی، به اهمیت مسئله آموزش در پدافند غیرعامل اشاره و ماموریت‌ها را مشخص کرده است. سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز برهمین اساس شیوه نامه این ماده را در کمیته دائمی پدافند غیرعامل مصوب کرده و وظایف هر یک از نهاد‌های متولی این بخش از جمله آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی کرونا را یک رزمایش جدی در مورد حفظ کارکرد زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: این بیماری با تمام سختی‌ها و تلخی‌هایی که بر ما تحمیل کرد، نکات مثبتی نیز به دنبال داشت از جمله اینکه باعث ارتقای آمادگی‌ها شد. نمونه این موضوع را در آموزش برخط در آموزش و پرورش می‌توان مشاهده کرد.

مصونیت در برابر کرونا منوط به یک نظم و انضباط اجتماعی است

سردار جلالی بیان کرد: با توجه به طولانی شدن بحران کرونا مشخص است که برای مبارزه با این بحران نیازمند به کارگیری رویکرد بهداشت محور با تاکید بر تغییر سبک زندگی هستیم.

وی متذکر شد: بهداشت باید در لایه‌های مختلف زندگی شکل بگیرد و مصونیت در برابر کرونا منوط به یک نظم و انضباط اجتماعی است که آموزش و پرورش نقشی اساسی در نهادینه کردن این موضوع دارد.

مهم‌ترین مطالبه سازمان پدافند غیرعامل کشور از وزارت آموزش و پرورش

سردار جلالی با بیان اینکه آموزش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل باید متناسب نیاز دانش آموزان بهینه شود تاکید کرد: مهم‌ترین مطالبه سازمان پدافند غیرعامل کشور از وزارت آموزش و پرورش، نهادینه شدن تفکر پدافند غیرعامل و مقاومت در سرفصل‌های آموزشی است تا فرد و جامعه برای این تفکر آماده شوند.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در همین راستا اقدام به تولید محتوای تصویری برای سطوح مختلف به منظور انتشار در شبکه شاد کرده است متذکر شد: شبکه شاد نماد یک اقدام انقلابی برای تهیه یک پلتفرم بومی برای تداوم کارکرد نظام آموزشی کشور در شرایط کروناست که با وجود برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها قطعا بهتر از نمونه خارجی است. یقین داریم که با برطرف شدن این ضعف‌ها، شبکه شاد موجب جهش آموزش برخط در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها