مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر خبر داد؛

راهیابی 20 اثر هنرمندان بوشهری به مرحله نهایی جشنواره «فانوس»

علی صفری از ارسال 74 اثر به دبیرخانه جشنواره فانوس خبر داد و گفت: در این جشنواره 20 اثر از هنرمندان بوشهری به مرحله نهایی راه یافت.
کد خبر: ۴۲۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ - 31October 2020

راهیابی 20 اثر هنرمندان بوشهری به مرحله نهایی جشنواره «فانوس»«علی صفری» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، با اشاره به نقش هنر در انتقال ارزش‎های دفاع مقدس اظهار داشت: در شرایط حاکم بر جهان فضای مجازی تاثیرگذارترین بستر جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه 74 اثر هنری از هنرمندان هم استانی جهت شرکت در جشنواره فانوس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است گفت: طبق نتایج اعلام شده 20 اثر هنرمندان بوشهری به مرحله نهایی جشنواره «فانوس» راه یافت.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر خاطرنشان کرد: معرفی نقش اقشار اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی در دفاع مقدس، معرفی نقش ویژه بانوان، مادران، همسران، خواهران و فرزندان رزمندگان در دفاع مقدس و معرفی دستاوردها و آثار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و بین‌المللی دفاع مقدس در  چهلیمن سالگرد دفاع مقدس سایر محورهای چهارمین جشنواره  ملی فانوس هستند.

صفری با بیان اینکه موضوعات جشنواره فانوس شامل شهیدان، جانبازان و آزادگان، رزمندگان و ایثارگران، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مدافعان وطن، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و خانواده‌های معظم ایثارگران است تصریح کرد: رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بیانیه گام دوم انقلاب، استکبارستیزی و دستاوردهای دفاع مقدس، جبهه مقاومت و تأثیرپذیری آن از دفاع مقدس، جوانان و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای سال‌های حماسه و ایثار و معرفی الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به جامعه می باشد.

وی با اشاه به اینکه جشنواره ملی فانوس با هدف حمایت از تولیدات هنری هنرمندان استان‌ها برگزار می‌شود اظهار داشت: آیین اختتامیه این جشنواره در 11 آبان در شهر شیراز با معرفی افراد برگزیده و اهدای جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار