بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله 13 آبان

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله 13 آبان و روز دانش‌آموز بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ - 01November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش‌آموز بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن‌الرحیم

13 آبان‌ماه، یادآور یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ حماسی جوانان انقلابی ایران‌زمین در مبارزه با استکبار جهانی است.

در این روز الهی، جوانان و نوجوانان ایران اسلامی، یاد و خاطره مبارزات تاریخی ملت خود با رژیم ستمشاهی و اربابان شیطانی آن را گرامی می دارند.

در سال 1343 رژیم طاغوتی پهلوی کوشید با تصویب قانون کاپیتولاسیون، سرسپردگی روزافزون خویش را به اربابانش نشان دهد، اما وقتی با افشاگری روشنگرانه حضرت امام خمینی(ره) مواجه شد و از همراهی ملت بیدار ایران با رهبر الهی خویش به هراس افتاد، در روز سیزدهم آبان ماه 1343 دست به تبعید حضرت امام خمینی(ره) زد.

تسخیر و پاکسازی لانه جاسوسی آمریکا از لوث وجود فتنه‌گران توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358که بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را انقلاب دوم و به مراتب بزرگتر از انقلاب نخست نامیدند از دیگر حادثه مهم این روز است.

13 آبان ماه نشانی از بصیرت، ولایت مداری و روحیه انقلابی و ایثارگرانه مردمی است که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بر سر اصول و اعتقاد خود ایستاده و بارها این موضوع را به منصه ظهور رسانده اند که وجود هزاران شهید و جانباز گواه این مدعاست.

امروز به جرأت می‌توان صدای خرد شدن استخوان رژیم کودک‌کش اسرائیل و فریاد تنفر ملت‌ها از حکام کاخ‌سفید و انگلیس مکار را شنید تا آنجا که امام خامنه‌ای عزیز فرمودند: سیزده آبان فرو ریختن هیمنه‏ی سلطه‏ی آمریکایی و استکبار آمریکایی در ایران و در جهان بود.

امروز ملت فهیم، مسلمان و انقلابی ایران  به ویژه جوانان و نوجوانان دانش آموز و دانشجو در حالی به گرامیداشت مجاهدت‌های تاریخی خود می پردازند که ملت‌های مستضعف، در اقصی نقاط جهان هستی بیدار شده و علیه حکومت‌های ظالم به حرکت در آمده‌اند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، اعلام می‌دارد مردم انقلابی ایران اسلامی به ویژه جوانان و نوجوانان در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با الهام گرفتن از رهنمودهای مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای عزیز بیش از هر زمان دیگری در مقابل دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایستاده و انزجار خود را از رژیم‌های جنایتکار و مستکبر اعلام می‌دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار