مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

همه مکلف به برجسته کردن دستاوردهای دفاع مقدس هستیم

سرهنگ محسن رشیدی گفت: همه ما در رابطه با برجسته کردن دستاوردهای دفاع مقدس مکلف هستیم به میدان بیاییم و هرکسی به سهم خود آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده را بدون اغراق بیان کند.
کد خبر: ۴۲۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ - 01November 2020

به‌ همه مکلف به برجسته کردن دستاوردهای دفاع مقدس هستیمگزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در آئین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی فانوس که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت، از درخشش هنرمندان لرستانی در چهارمین جشنواره ملی فانوس خبر داد و اظهار داشت: از 18 اثر هنرمندان لرستانی راه یافته به مرحله نهایی جشنواره فانوس هفت اثر برگزیده شدند.

 وی گفت: همه ما در رابطه با  برجسته کردن دفاع مقدس مکلف هستیم به میدان بیاییم و هرکسی به سهم خود آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده را بدون اغراق بیان کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در دوران دفاع مقدس افزود: در پیشینه تاریخی ایران در جنگ‌های مختلف بخشی از کشور را از دست داده‌ایم ولی در هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم اینکه بیش از 40 کشور دنیا با ایران در جنگ بودند وجبی از خاک ایران به دست دشمنان نیفتاد.

رشیدی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس با ایده امام خمینی (ره)  مبنی بر تکیه بر مردم و بسیج مردمی  و گره زدن نیروهای بسیجی با نیروهای مسلح  همه در کنار یکدیگر نقش آفرینی کردند، بیان کرد: این اتفاق بی‌سابقه باید با ظرافت هنر ثبت و ضبط شود چرا که اگر هنر وارد میدان نشود به طور یقین بخش‌هایی از دفاع مقدس مغفول می‌ماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به تفاوت‌های هنر غربی با هنر ایرانی اسلامی گریزی زد و  تصریح کرد: پیام هنر غرب ابتذال، فحشا، ترس و وحشت است که با هنر ایرانی قابل مقایسه نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه به دیدن عکس‌هایی که هنرمندانه تصاویری از هشت سال دفاع مقدس را به صحنه‌هایی از گذشت و ایثارگری مدافعان سلامت در کنار هم قرار می‌دهند، بیشتر به اهمیت هنر در ثبت وقایع و ایثارگری‌ها پی می‌بریم.

رشیدی با تاکید بر لزوم توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با تحریف دفاع مقدس، افزود: بخش اعظم بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با تحریف دفاع مقدس به هنر بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید در رابطه با دفاع مقدس به هر میزان که می‌توانیم کار کنیم، گفت: تاثیر فیلم، تئاتر و سینما می‌تواند بسیار پر رنگ‌تر و ماندگارتر باشد که این امر یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار