جانشین فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

امروز شما دانش آموزان فهمیده‌های عصر حاضر هستید

سرهنگ محسن جعفری با تاکید بر اینکه بسیجی بودن به لباس نیست، گفت: امروز شما دانش آموزان فهمیده‌های عصر حاضر هستید، دانش آموزان بسیجی امروز جز نخبگان شمرده می‌شوند؛ امروز با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان، وظیفه خطیری برعهده جوانان و نوجوانان بسیجی است.
کد خبر: ۴۲۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷ - 01November 2020

امروز شما دانش آموزان فهمیده‌های عصر حاضر هستید

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «محسن جعفری» جانشین فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت امروز در یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان رشت ضمن یادآوری ایثار و فداکاری شهدای این مرز و بوم، اظهار داشت: گیلان هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس و همچنین۲۲ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب و نظام کرد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه شهرستان رشت ۲۲۰۰ شهید دارد، تصریح کرد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشورشناسایی شد که از این مجموع ۲۶ شهید دانش آموزان از شهرستان رشت است.

وی افزود: امنیت، عزت و اقتدار، عظمت و استقلال امروز کشور را مدیون خون پاک و پر برکت شهدا هستیم.

سرهنگ جعفری با اشاره به آیات قرآن تاکید کرد: شهدا زنده اند و ما هستیم که مردگانیم و زنده‌های ظاهر هستیم، زنده‌های حقیقی شهدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: بوی خوش شهدا از یادواره شهدا دانش آموزی استشمام می‌شود،  امام (ره) فرموده اند این شهید ۱۳ ساله (شهید حسین فهمیده) رهبر من است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و استکبار ستیزی نام گذاری شده است، عکس، یک پلاک شهید، تکه استخوان تفحص شده شهدا دل‌ها را منقلب و شور عجیبی در جامعه حاکم می‌کند.

وی به دانش آموزان بسیجی و الگو قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت در نوجوانان پرداخت و متذکر شد: دانش آموزان با اعزام به مناطق جنگی در قالب راهیان نور بوی و عطر شهدا خواهند گرفت، دانش آموزان بسیجی در این شرایط با هجمه‌های فرهنگی دشمنان افتخار کشور محسوب می‌شوند.

سرهنگ «محسن جعفری» با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ایران به ظاهر با یک کشور می‌جنگید، ولی در حقیقت اکثر کشور‌های جهان از عراق حمایت می‌کردند و در واقع با تمام دنیا در حال مبارزه بودیم.

وی افزود: در آن دوران با توجه به اینکه به تازگی انقلاب شکل گرفته بود با تجهیزات کم و با قدرت ایمان بالا در برابر دشمنان ایستادیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک وطن به دست بیگانگان برسد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر اینکه بسیجی بودن به لباس نیست، تاکید کرد: خدمت بی منت و داشتن دغدغه انقلاب و اسلام، همیشه در صحنه بودن با قدرت ایمان بالا و اقتدار از ویژگی‌های بارز یک بسیجی است، امروز شما دانش آموزان فهمیده‌های عصر حاضر هستید، دانش آموزان بسیجی امروز جز نخبگان شمرده می‌شوند؛ امروز با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان، وظیفه خطیری برعهده جوانان و نوجوانان بسیجی است.

وی به وصیت نامه شهدا و تاکیدشان به حجاب و عفاف پرداخت و متذکر شد: شهدا به خاطر دفاع از وطن و ناموس تا آخرین قطره خون ایستادند شایسته این مرز و بوم نیست که شاهد بی حجابی باشیم.

سرهنگ جعفری با تاکید بر اینکه در جنگ سخت و تن به تن، دشمن شناخته شده بود، اما در جنگ نرم هدف مشخص نیست و مقابله بسیار سخت‌تر است، اظهار داشت: امروز دشمنان کانون گرم خانواده، عفت و غیرت و ذهن جوانان را هدف قرار داده اند.

وی افزود: آن دوران تیررس هدف دشمن قابل مشاهده بود، اما امروز با وجود شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها با دورغ افکنی ذهن‌ها و خانواده را هدف قرار داده اند و جوانان و خانواده‌ها در برابر تیر دشمنان قرار دارند، امروز جوانان بایستی بیش از گذشته بیدار و هوشیار باشند با همت جوانان بسیجی هرگز دشمنان به توطئه‌های شومشان دست نخواهند یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها