«وال استریت ژورنال»:

عادی‌سازی روابط با تل‌آویو باعث شکاف در حاکمیت سودان شده است

یک روزنامه آمریکایی به پیامد‌های توافقنامه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و سودان و ایجاد شکاف در خارطوم اشاره کرد.
کد خبر: ۴۲۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ - 02November 2020

عادی سازی روابط با تل آویو باعث شکاف در حاکمیت سودان شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای نوشت: توافقنامه عادی‌سازی روابط میان سودان و اسرائیل باعث به وجود آمدن شکاف‌های گسترده در داخل ائتلاف شکننده حاکم بر سودان شده است.

بر اساس این مقاله، شکاف داخل ائتلاف حاکم، به معنی به تأخیر افتادن اجرایی شدن مفاد اصلی توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که ممکن است در نهایت به بی‌ثباتی سودان بینجامد.

این روزنامه در ادامه نوشت: رهبران ۳ حزب سیاسی در سودان اعلام کرده‌اند که حمایت خود را از دولت انتقالی این کشور متوقف خواهند کرد.

به نوشته این مقاله، اکثر سودانی‌ها که همواره با رژیم صهیونیستی مخالف بوده و حامی آرمان فلسطین هستند، خود را در برابر عادی سازی روابط با تل‌آویو می‌بینند.

وال استریت ژورنال نوشت: عادی سازی روابط با اسرائیل باعث به وجود آمدن تنش‌های سیاسی بی مورد در سودان شده است و تنها ۱۳ درصد از مردم این کشور با این روند موافق هستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها