نهادهای اسلامی در کشورهای اروپایی:

ماکرون با اقدامات ضد اسلامی قانون اساسی فرانسه را نقض کرد

نهاد‌ها و اتحادیه‌های اسلامی در کشور‌های اروپایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که رئیس جمهور فرانسه با اقدامات ضد اسلامی خود قانون اساسی این کشور را نقض کرده است.
کد خبر: ۴۲۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ - 02November 2020

ماکرون با اقدامات ضد اسلامی قانون اساسی فرانسه را نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از عربی ۲۱، نهادها و اتحادیه‌های اسلامی در کشورهای مختلف اروپا با صدور یک بیانیه مشترک از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خواستند نسبت به اقدامات خود علیه اسلام و مسلمانان و پیامبر اکرم (ص) بازنگری کند.

در این بیانیه آمده است: سران فرانسه، با حکمت و تدبیر با حوادث رخ داده در این کشور تعامل نکردند. خدشه دار کردن وجهه اسلام و مسلمانان و بستن مساجد و نهادهای حامی حقوق مسلمانان، باعث افزایش تنفر شده و در نهایت به افزایش خشونت منجر می‌شود.

بر اساس این بیانیه، ماکرون با سخنان و رفتار خود، قانون اساسی فرانسه را مبنی بر اینکه تمام شهروندان و تمام اعتقادات آنها محترم شمرده می‌شود نقض کرده است.

در این بیانیه آمده است: استفاده از نیروهای امنیتی برای حمله به نهادهای مدنی و بستن مساجد، پیامدهای بسیار بدی است که نهادهای سیاسی فرانسه از آن رنج می‌برند و این اقدامات با مبانی آزادی و برادری در تضاد است.

نهادها و انجمن‌های اسلامی در ایتالیا، مجارستان، فرانسه، هلند، فنلاند و انگلیس این بیانیه را امضا کرده اند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار