اوحدی:

تسخیر لانه جاسوسی بیانگر عظم و اراده ملت در مقابل استکبار جهانی بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر از تسخیر لانه جاسوسی می‌گوییم، چون بیانگر عظم و اراده ملتی بود که با امام بیعت کردند و بعد از آن جنگ و تهدید و تحریم‌ها آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ - 02November 2020

تسخیر لانه جاسوسی بیانگر عظم و اراده ملت در مقابل استکبار جهانی بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز و رونمایی از کتاب‌های گویای نشر شاهد صبح امروز (دوشنبه) در آستانه روز ۱۳ آبان و با حضور سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

اوحدی با اشاره به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: به این دلیل بعد از ۴۰ سال اصرار داریم اتفاق مبارک تسخیر لانه جاسوسی را گرامی بداریم، چون امام فرمود تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود، به تعبیری مهمتر از انقلاب اول. اتفاقی عظیم در ۱۳ آبان و روز دانش آموز رخ داد که تجلی آن را در سال‌های دفاع مقدس و در تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز می‌بینیم.

وی تصریح کرد: ۱۳ آبان نقطه عطفی در مبارزات انقلاب و مسیر انقلاب اسلامی بود. تسخیر لانه نه تسخیر یک ساختمان بلکه اراده و عظم ملت برای شکستن عظمت استکبار و امپریالیسم جهانی بود. در تاریخ سابقه ندارد و حتی به ذهنش خطور نکرده به استکبار جهانی و سرمایه‌داری جهانی نزدیک شود و آن را سرکوب کند. در دنیا شاهد بودیم این اتفاق در کشور‌های دیگر به تاسی از جمهوری اسلامی ایران رقم خورد. پیروزی انقلاب اسلامی روز یاس و ناامیدی جریان‌های مخالف انقلاب اسلامی بود که نمی‌توانند انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی توطئه‌ها شروع شد که اوج آن حمله طبس بود. همان آمریکایی که ادعا می‌کند به کره ماه می‌رود نتوانست هواپیما‌های خود را به طبس وارد کند. اگر از تسخیر لانه می‌گوییم، چون بیانگر عظم و اراده ملتی بود که با امام بیعت کردند و بعد از آن جنگ و تهدید و تحریم‌ها آغاز شد.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به برکت کار شهدا بود به برکت تسخیر لانه جاسوسی و عبور از ۴۰ سال فراز و نشیب، دشمن هر چه کرد تا مردم را از انقلاب اسلامی برگرداند، نتوانست.

اوحدی بیان داشت: دشمن به این جمع بندی رسیده است که باید استراتژی خود را تغییر دهد. امروز قدرت نظامی و سیاسی ما مشخص است. بحث اول کاندیدا‌های روسای جمهور آمریکا، ایران است. دشمن می‌داند با تحریم و تهدید نمی‌تواند ایران را تسلیم کند چرا که مقاومت مردم را دیده‌اند.

وی در ادامه گفت: آمریکا بعد از انقلاب هنوز امید داشت بتواند مسیر انقلاب را از راه خود خارج کند. امروز جنگ نرم را ایجاد کرده تا اراده مردم را هدف قرار دهد. اگر روزی جسم مردم را مورد هدف قرار می‌داد، امروز روح و روان مردم را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها