فرمانده نیروی زمینی ارتش:

اجرای طرح «لبیک ۲۴» توسط نزاجا/ «جمعیت» از مولفه‌های راهبردی قدرت است

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه قوی شدن یک کشور، بدون زیاد شدن جمعیت امکان‌پذیر نیست، گفت: در هر جامعه‌ای موضوع جمعیت از مولفه‌های مهم و راهبردی قدرت است.
کد خبر: ۴۲۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ - 02November 2020

جمعیت زیربنای توسعه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز (دوشنیه) در اولین جشنواره حضرت علی اصغر (ع) با موضوع تحکیم بنیان خانواده و توجه به فرزندآوری اظهار داشت: در هر جامعه‌ای موضوع جمعیت یکی از مولفه‌های مهم و راهبردی قدرت است. عاملی مهمی که کشور‌های کوچک را در ذهن متبادر می‌کند، جمعیت است. جمعیت به خودی خود صرف نظر از مونث و مذکر بودن، خود واژه جمعیت از مولفه‌های قدرت است که در نظام جهانی شناخته شده است.

وی ادامه داد: ایران کشور پهناوری است؛ کشوری است که دارای پتانسیل‌های مهم اقتصادی و قابلیت‌های بی‌نظیر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به بحث بنیان خانواده و توجه به فرزندآوری گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب که بار‌ها به آن تاکید کرده‌اند، پیرشدن کشور از حیث جمعیت است و تاکنون ایشان ۴۲ مرتبه در سخنرانی‌های خود به موضوع پیرشدن جمعیت و موضوع مهم فرزندآوری تاکید کرده‌اند.

امیر حیدری با تاکید بر اینکه جمعیت زیربنای توسعه و حرکت به طرف رشد و تعالی است، افزود: جمعیت کشوری اگر زیاد شود، یعنی همه مولفه‌های توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف شکوفا می‌شود و باعث قدرت کشور می‌شود؛ چرا که قوی شدن یک کشور بدون زیاد شدن جمعیت امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به کشور‌های کوچک بیان کرد: هرچقدر هم که این کشور‌ها قدرت پیدا کنند در مقابل کشور پرجمعیت و قوی حرفی برای زدن ندارند؛ بنابراین یکی از ابزار‌های اقتدار و قدرت جمعیت است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها به آن اشاره کردند و دغدغه اصلی ایشان است که جمعیت کشور باید زیاد شود.

فرمانده نزاجا با بیان این که در نیروی زمینی اصل بر ولایت‌محوری است، گفت: این ولایت‌محوری به معنی آن است که تمام سرمایه‌های معنوی و مادی نیروی زمینی باید در مسیر تحقق و اعتلای بیانات رهبر معظم انقلاب به کار گرفته شود.

امیر حیدری با بیان این که یکی از تاکیدات رهبری بحث فرزندآوری است، افزود: بر این اساس ما در نیروی زمینی برای تحقق این تاکید رهبری طرح لبیک ۲۴ را با موضوع تحکیم بنیان خانواده و توجه به فرزندآوری شروع کردیم.

وی ادامه داد: ما در سه مرحله این طرح را اجرا می‌کنیم که ابتدا در زمینه ازدواج آسان، دوم فرزندآوری بحث تشویق و حمایت را داریم و در مرحله سوم هم تا پایان شیرخوارگی خانواده را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: برای هر فرزندی که به دنیا آمد، ماهانه ۳۵۰ هزار تومان به مدت ۲ سال جهت حمایت به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

امیر حیدری در ادامه به بحث درمان ناباروری خانواده‌ها در نیروی زمینی ارتش اشاره و عنوان کرد: باید به این موضوع توجه شود و مشکلاتی را که در زمینه است، برطرف کنیم. بر این اساس، امروز نیروی زمینی یگان به یگان مراجع می‌شود و خانواده‌هایی که مشکل ناباروری یا حتی مریضی‌های دیگر دارند را شناسایی کرده و در جهت درمان آن‌ها کمک می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تشکر از مجموعه بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: این مجموعه در این مسیر تا امروز ما را یاری کردند.

انتهای پیام/ 200

پربیننده ها
آخرین اخبار