امام جمعه گناوه؛

ملت ایران با وحدت ‌از این پیچ تاریخی عبور خواهد کرد

حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» گفت: امروز نیز توطئه‌ها، تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان بر علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی ادامه دارد ولی ملت ما با وحدت و یکپارچگی و استقامت و به یمن برکت نبی رحمت (ص) از این پیچ تاریخی با پیروزی عبور خواهد کرد.
کد خبر: ۴۲۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 03November 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه صبح سه‌شنبه در برنامه جشن وحدت در امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه با تبریک میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: پیامبر (ص) پیامبر رحمت است که نام و وجودش مبارکش برای همه جهانیان رحمت است.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم درباره خاتم الانبیا و خاتم الاوصیا سخن گفته است و وعده داده که آینده زمین و تمام عالم از آن صالحین خواهد بود و آئین، رحمت، عفو، مهربانی پیامبر (ص) و حریص بودن آن حضرت نسبت به هدایت بندگان خدا ادامه خواهد داشت.

وی به وقایع بزرگی که همزمان با میلاد باسعادت بنی اکرم (ص) در جهان رخ داد اشاره کرد و افزود: خداوند متعال دو صفت خاص و عام خود یعنی رحمان بودن و رحیم بودن خود را در وجود مبارک پیامبر خاتم (ص) قرار داده و متجلی کرده است.

امام جمعه با اشاره به اهانت و هتاکی نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام با ترفندهای مختلف سعی دارند تا نام پیامبر اسلام (ص) را از بین ببرند ولی آنها هرگز نمی‌توانند مانع نفوذ اسلام شوند و نام و راه پیامبر (ص) را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بشریت به این نتیجه رسیده که پیامبر گرامی اسلام (ص) مایه نجات آنها است.

وی با اشاره به آیه قرآن و حدیثی از امام علی (ع) گفت: وجود پیامبر (ص) و استغفار به درگاه الهی دو مانع نزول عذاب الهی در روی زمین است.

رکنی حسینی خاطرنشان کرد: در موقعیتی که ویروس کرونا تمام جهان را در نوردیده استغفار و توسل و تضرع به درگاه خداوند راه نجات است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای شیوع کرونا در اسفند ۹۸ اشاره و تاکید فرموده و مردم را به قرائت صحیفه سجادیه به ویژه دعای هفتم صحیفه ارجاع دادند و در دیدار اخیر با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا نیز لزوم دعا و استغفار و تضرع به درگاه خدا را یادآوری و تاکید فرمودند.

امام جمعه گناوه با اشاره به تقارن ۱۷ ربیع الاول با یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در تاریخ انقلاب اسلامی ۳ حادثه مهم تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویی پیرو خط امام (ره) در سال ۵۸، تبعید امام از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳و شهادت دانش آ موزان در سال ۵۷ را در خود جای داده است

وی بیان کرد: هر کدام از این سه حادثه در دوره وقوع تأثیرگذاری خاص خود را در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشته‌اند و زوایای مختلف این حوادث ۱۳ آبان باید برای نسل جوان بازگو و بیان شود.

امام جمعه گناوه ادامه داد: امروز نیز توطئه‌ها، تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان بر علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی ادامه دارد ولی ملت ما با وحدت و یکپارچگی و استقامت و به یمن برکت نبی رحمت (ص) از این پیچ تاریخی با پیروزی عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها