چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «ابراهیم قنبرزاده»

«ابراهیم قنبرزاده» در نهم اردیبهشت 1340 در روستای «شالکو» از توابع شهرستان «رشت» دیده به جهان گشود و در 13 آبان 1361 در «عین خوش» بر اثر اصابت ترکش به قلب و چشم به شهادت رسيد.
کد خبر: ۴۲۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ - 03November 2020

نگاهی به زندگی شهید «ابراهیم قنبرزاده»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای از زندگی شهید «ابراهیم قنبرزاده» را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهيد «ابراهيم قنبرزاده» فرزند «قنبرعلی» در نهم اردیبهشت 1340 در روستای «شالکو» از توابع شهرستان «رشت» به دنيا آمد .تا پنجم ابتدايی در محله زرجوب درس خواند بعد به شاگردی در يک تراشکاری مشغول گرديد.

ابراهيم دومين فرزند خانواده از نظر دينی و مذهبی الگوی مناسبی براي ديگر خواهر و برادرش بود. در اوایل انقلاب که مردم با مشکل سوخت مواجه بودند ايشان داوطلبانه برای کمک به مردم در زمينه سوخت رسانی انجام وظيفه می نمود. وي خود را موظف به شرکت در تمام تظاهرات و گردهمايی های ضد رژيم ستمشاهی می دانست و عليرغم وجود خطرات فراوان، حتی ذره ای در اين راه عقب نمی نشست.

ابراهیم می دانست و بر اين باور بود که با ورود حضرت امام به خاک ايران، پرونده نظام ظلم و جور بسته خواهد شد و پرچم اسلام برفراز اين مرز و بوم به اهتزاز در خواهد آمد. وقتی پس از مدت کوتاهی از پيروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمن برای دست درازی به اين کشور دندان تيز نمود، او همچون ديگر جوانان غيور و انقلابی برای دفاع از ارزش های دينی و ره آوردهای انقلاب اسلامی وارد ميدان شده و صدای مزدوارن بعثی و هم پيمانانشان را در نطفه خفه کرد.

وی سرانجام سیزدهم آبان 1361، در «عين‌خوش» توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به قلب و چشم، به شهادت رسيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار