مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مبارزه، لازمه وحدت جهان اسلام است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: مسیری که شهیدان پیش روی ما گذاشتند این است که وحدت با رفاه‌طلبی و سازش با مستکبرین محقق نخواهد شد بلکه در سایه مبارزه است که اتحاد و انسجام در جامعه اسلامی حاکم می‌شود.
کد خبر: ۴۲۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ - 03November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت دانش‌آموز شهید «مرتضی چرمچی» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، خانواده شهید و جمعی از اهالی محله شهید کلاهدوز مشهد بارعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: تکریم، تعظیم و تجلیل از شهید تکریم همه خوبی‌ها و ارزش‌ها و همه داشته‌های ایمانی است و توجه به این معنای بزرگ، جامعه را بیمه می‌کند.

وی افزود: زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان دفاع مقدس که تداوم بخش راه شهیدان کربلا بودند این معنا را به ما یادآوری می‌کند که داشته‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستاورد خون شهیدان و رزم بی‌امان آنهاست.

این مسئول به هفته وحدت اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی (ره) منادی وحدت در امت اسلام شدند. منطق ایشان در نامگذاری هفته وحدت این بود که امت اسلام بر روی مشترکات و مبانی‌ای از جمله حمایت از مستضعفان و مبارزه با ظالمین یک صدا شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به تقارن روز ولادت پیامبر اسلام (ص) با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: اگر سیره عملی و وصایای شهدای ایران اسلامی را مرور کنید به این حقیقت دست پیدا خواهید کرد که شهدا سپر حوادثی بودند که وحدت جامعه را تهدید می‌کرد.

یوسفعلی‌زاده تاکید کرد: ما اگر یاد و نام شهیدان را گرامی می‌داریم به این دلیل است که شهدا فدای آرمان‌های بزرگی همچون وحدت شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام خمینی (ره) انگیزه دینی و وحدت کلمه را دو عامل اصلی پیروزی انقلاب دانستند. آحاد مردم حول محور ولایت‌فقیه انگیزه‌های دینی را با وحدت کلمه ارتقا دادند و بر سرنگونی رژیم طاغوت و حاکمیت جمهوری اسلامی اتفاق نظر داشتند و همین امر باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

این مسئول در پایان گفت: وحدت با رفاه‌طلبی و سازش با مستکبرین محقق نخواهد شد بلکه در سایه مبارزه است که اتحاد و انسجام بر جامعه اسلامی حاکم می‌شود. این مسیری‌ست که شهیدان پیش روی ما گذاشتند.

در این مراسم سید مصطفی میرشجاع راوی دفاع مقدس در خصوص ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان مطالبی را بیان کرد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار